zaterdag 20 juli 2013

Halima...dochter van Tess

Vandaag hebben we ook het tweede dochtertje van Tess weg gebracht.
Vorig weekend is Aisha- samen met haar half broertje Armin verhuisd naar Antwerpen- toen Tess er nog was en nu.....een weekje later...brengen we Halima naar Enschede en Tess is er niet meer.
Eigenlijk heel bizar, ik ben dan ook nog niet aan het idee gewend dat Tess er niet meer is.

Het was dan ook een raar moment om Halima in haar transportbakje te zetten en op weg te gaan. Maar in de auto heb ik haar lekker met bak en al op mijn schoot gezet en door het kleine luikje in het deksel kon ik haar lekker aaien. Maar dat was natuurlijk niet genoeg. Eerst kwam haar koppie uit het luikje,toen 2 voorpootjes erbij en jawel hoor, daar kwam Halima uit het bakje.
Ze heeft lekker op schoot gelegen, kroop af en toe even omhoog in mijn nek, maar wat vooral bijzonder was dat ze nog nooit zo lang op schoot heeft gelegen en ik echt het gevoel had dat ze nog even genoot van het aaien en de aandacht die ze kreeg nu ze alleen met ons was.

Aangekomen in Enschede kregen we nog meer bijzonders van Halima te zien. Halima heet van nu af aan trouwens Jillian. In haar nieuwe huis ging Jillian meteen op onderzoek uit
ook al kwam ze daarbij een "vreemde" kat tegen; haar nieuwe vriend Buzz. Buzz reageerde heel rustig op de aanwezigheid van Jillian en dat maakte dat ze al vrij dicht in elkaars buurt konden komen zonder dat er heftig werd geblazen. Ik geloof dat we dat 1 keer hebben gehoord. Ook hebben we boven de kattenkamer bekeken en daar ging Jillian ook gelijk op onderzoek uit. Ik denk dat zij en Buzz binnen een paar dagen maatjes zijn en samen slapen, wassen en spelen

Door deze binnenkomst in haar nieuwe huis moest ik ook weer erg denken aan Tess denken toen ze hier thuis kwam vanuit Engeland. Ze kwam, zag en overwon:-) Ze heeft toen een dag op de klimpaal gezeten en dat was omdat ze geen honden gewend was. Toen ze eraf kwam liep ze rond als een poesje wat hier altijd al woonde en daardoor hadden de honden niet eens door dat ze nieuw was. En eigenlijk deed Jillian nu hetzelfde..........
Wat een prachtige, waardige dochter van Tess......................... We wensen Dick en Dorinda heel veel plezier met dit meisje en we hopen dat Jillian hun net zo veel plezier gaat geven als wij in die korte tijd van Tess hebben gehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten