maandag 31 oktober 2011

Show in Oirschot

Gisteren ben ik samen met Astrid naar een kattenbshow in Oirschot geweest. Zij had 2 jonge katers- Kär en Gilat- mee en ik had Tess en Fynn mee. Om kwart over 7 stond ik voor de deur bij Astrid en zo togen wij met een auto vol spullen en katten op weg naar Oirschot. Daar waren we tegen half 9 en toen moesten we in de rij voor de medische keuring van de katten. Er wordt dan gecontroleerd of je katten geen ziektes hebben en of ze vlovrij zijn. Je gaat er vanuit dat je door die keuring heen komt, maar ik hoorde later dat er een aantal katten terug waren gestuurd met bijv. vlooien. Je zult maar uit Den Helder zijn gekomen en dan terug worden gestuurd....Afijn, wij mochten gelukkig gewoon door en dan kun je beginnen aan het inruimen van je kooien. Gordijntje ophangen....?? Tussen de kooien van jou en je buren moet je gordijntjes hangen zodat de katten elkaar niet kunnen zien. Ik heb mijn gordijntjes in een leuk koeienmotief:-)Bij de gordijntjes horen in dezelfde print ook kussentjes voor op de bodem en een hangmatje wat je vast kunt knopen aan de spijlen. Zet er nog een kattenbakje bij en twee bakjes met voer en water en de dag kan beginnen. Natuurlijk moesten Fynn en Tess de kooi even verkennen, maar vooral Fynn legde zich al snel relaxed naar in zijn hangmatje. Tess was deze keer wat gestrest, dus dat was wel een beetje zielig. Moesten we ook nog twee keer naar de keurmeester want er deed iemand examen in het keuren van de Somali`s en Abessijnen en later moesten we nog naar de "echte" keurmeester. De keurmeester was enthousiast over Tess, maar ze kreeg geen titel omdat ze niet in "showconditie" was. Ik kon niet anders dan haar gelijk geven want Tess is op het moment erg mager na al die weken krols zijn en ze zit ook niet goed in het haar. De keurmeester was wel duidelijk dat Tess zeker haar titel had gekregen als ze wel in conditie was geweest en ze zag zeker potentie in Tess. Ik dus tevreden:-)

Tussendoor moest Astrid met één van haar katers naar de keurruimte en toen stond ik daar even bij te kijken. Op dat moment ontsnapte er op een andere tafel een poes en dat is natuurlijk heel vervelend in zo`n volle zaal waarin je niet weet wat je poes gaat doen. In een poging om die poes te pakken ben ik flink gewond geraak. Ik pakte die kat, maar hij/zij pakte mij. Een flinke haal van de nagels over mijn arm en hand en een beet in mijn andere arm. Ik kon de kat dan ook niet houden en die werd even later in de gang gepakt. Ik ben maar langs de EHBO gegaan want het zag er nogal heftig uit en ik werd netjes verzorgt door een meneer van de organisatie. De plekken gespoeld onder de kraan, ontsmet en vervolgens verbonden. Het zag er indrukwekkend uit want hij was zeer scheutig met het verband erom heen. Twee onderarmen in het verband en mijn handpalm met een grote pleister. Ik moet eerlijk zeggen dat het wel behoorlijk pijnlijk was. De rest van de dag liep ik dus met 2 witte onderarmen:-)

Fynn heeft het op de show en bij de keurmeester zeer goed gedaan. Hij was heel relaxed en vond het allemaal wel interessant. Hij kreeg een zeer goed keurrapport en dat is natuurlijk altijd fijn, ook al had ik dat wel verwacht, het is toch best spannend hoor. Hij kreeg een U1 en dat betekend eerste van zijn categorie. Omdat hij pas een half jaar is kon hij nog geen titel halen. Maar...hij is een belofte voor de toekomst ha ha.

Om 18u was de show afgelopen en toen zijn we weer op huis aan gegaan. Ik zette Astrid thuis af en was zelf om kwart voor 8 weer thuis. Dat was dus een lange maar gezellige dag met een goed resultaat. Ook weer wat bekende mensen gesproken op de show en dan ben je wel helemaal "af" als je weer thuis bent hoor.
Toen heb ik ook maar eens gekeken hoe het er onder het verband uit zag en dat viel mee. Mijn handpalm en arm zien er goed uit, maar de plek van de beet is wat dik en behoorlijk pijnlijk. Ik heb 2 jaar terug nog tetanus gehad, dus dat zit goed en nu moet het gewoon genezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten