vrijdag 21 oktober 2011

Gisteren en vandaag....

Gisteren weer op stal geweest en zoals we gewend zijn op donderdag ochtend....het was weer droog met een waterig zonnetje:-)
We hebben niet gereden op de paarden, maar lekker grondwerk gedaan. Ik ben op het moment zo moe dat ik bang was dat ik er af zou vallen als ik erop zou gaan zitten, dus.....Nu moet je volgens mij alleen rijden wanneer je weet dat je genoeg energie hebt want zoals je in mijn vorige blog kon lezen; Dublin zou dat gelijk aanvoelen. Nu zijn we dus wat grondwerk gaan doen in de bak en dat is ook reuze belangrijk. We hebben er pionnen bij gehaald en een zeil en toen een soort van schriktraining gaan doen. Zeil op de grond en zien of de paarden er over willen lopen. Zeil....waar....Dublin loopt er zonder blikken of blozen over heen en kraakt het onder zijn voeten, hij blijft zo rustig. Het doet hem echt niets. Ook Marre van Kim doet het zonder problemen, maar Mouna van Sieneke vind het heel spannend. Zij is ook veruit het jongste paard van deze drie en dus is dat niet zo verwonderlijk. Wel krijgt ze duidelijk meer vertrouwen dan een vorige keer want ze komt veel dichter bij, snuffelt aan het zeil en staat er op een bepaald moment zelfs op met een voet. De aanwezigheid van Dublin en Marre, die beide zo onverschrokken zijn,zal hier zeker aan bij hebben gedragen. Kim probeert het zeil op de rug van Dublin en ook dat ondergaat hij ontspannen. Als zij met het zeil rond gaat lopen volgen de paarden haar en zelfs Mouna doet daaraan mee. Zo leuk om te zien hoe het vertrouwen in zoiets geks als zo`n zeil steeds groter wordt:-)Sieneke is een meester in het ontdekken van lekkere kriebel plekjes bij Mouna en het is zo mooi om te zien hoe Mouna zich helemaal overgeeft aan het gekriebel, ze leunt helemaal tegen Sieneke aan en het lijkt bijna alsof ze zo om zal vallen in haar ontspanning. Als ik ook bij Dublin lekkere plekjes probeer te vinden blijkt hij te kunnen kwispelen. Ik krab hem lekker bij zijn staartwortel en dan gaat zijn staart heen en weer. Ook dat is heel grappig om te zien.

Thuis is het op het moment wat onrustig. Tess is al weken krols heb ik het gevoel en ze loopt maar te schreeuwen en dat vraagt een hoop energie van haar. Eigenlijk zou ze nu lekker aan het bijkomen moeten zijn van haar nestje, maar door die krolsheid, die maar door haar lichaampje giert, zie ik haar steeds magerder worden. Ik kan niet met de pil beginnen als ze krols is, dat schijnt bij katten niet goed te zijn, dus ik wacht op een momentje dat ze rustig is en dan kan ik haar de pul geven. Ik wil haar eerst even een poosje rust geven voordat ze gedekt wordt door Fynn. Hij heeft daar nog helemaal geen belangstelling voor en als ik wacht totdat hij "wakker" begint te worden dan kan dat nog wel een maand duren( dan is hij 7 maanden en dat is meestal de leeftijd dat een kater geslachtsrijp wordt)Tegen die tijd zou Tess weleens helemaal op kunnen zijn want voor het nestje was ze ook al heel veel krols.
Mocht ze in dit weekend niet met de pil kunnen gaan beginnen an ga ik maar eens wat advies aan andere fokkers vragen hoe ik hier het beste mee kan omgaan. Uiteindelijk wil je toch dat doen wat het beste is voor je poes en dit lijkt me niet goed voor haar.
Op 30 oktober ga ik ook nog met haar naar een show- en met Fynn- en dan kom ik daar aan met zo`n graatmagere poes. Daar scoor ik geen punten mee;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten