woensdag 12 januari 2011

Drenthe

We hebben een heerlijke vakantie in Drenthe gehad. De honden hebben er ook van genoten want we hebben heel wat gewandeld met ze door de prachtige natuur van het Drents/Friesewold.
ook met Fay en Nimah ging het prima. Nimah is duidelijk weer opgeknapt al zit daar nog wel een verhaal aan vast. Ze werd elke dag door mij geprikt met haar antibiotica en dat heeft de longontsteking weggenomen. Ook had ik een middel tegen allergie/astma mee gekregen wat ik mocht gaan minderen als het goed ging met haar. Toen ze dus zo opknapte, weer wat dikker werd en vooral.....meer energie kreeg, ben ik dus om de dag dat middel gaan geven. Dat was niet goed. Ze werd duidelijk gelijk weer benauwd,zag er slechter uit- haar haar ging weer van haar lijfje afstaan- en ze viel bijna van de bank omdat ze zo moeilijk zat te ademen. Erg vervelend om te zien en dus heb ik haar gelijk weer een spuitje gegeven en een uur later knapte ze duidelijk op. Heel duidelijk dus dat ze dit middel echt nodig heeft en dus ben ik na de vakantie met haar naar de dierenarts gegaan en die heeft aan de hand van dit verhaal geconcludeert dat Nimah astma heeft en vast zit aan deze medicijnen. Dat betekend dus blijven prikken. Dat vind ik niet erg hoor, want het werkt heel goed en ze heeft er weinig last van, maar het is wel heel lastig als we op vakantie gaan. Mee naar Drenthe is nog wel haalbaar, maar mee naar Egypte......
Fay was in het huisje ook super relaxed en ook dat was fijn om te zien. Totdat we weer thuis waren....gelijk sloeg de stress weer toe en moest ze weer apart worden gehouden van Kioni en Tess. Helaas had de adempauze geen resultaat gehad. Nu heb ik- op advies van een paar andere fokkers- een verdamper met feromonen opgehangen op 2 verschillende plaatsen in huis. Dat zou rustgevend moeten werken op de poezen in huis en dus vooral op Fay. Ik hoop dat dit gaat werken want het is praktisch best lastig om Fay constant apart te houden van de anderen. Maar dat is niet het belangrijkste, het is vooral heel vervelend om Fay zo in de stress te zien. Als ze zo is het het ook geen enkele zin om haar gerust te stellen want ze wil mij dan ook te grazen nemen als ik te dichtbij kom. Apart houden is dus de - tijdelijke- oplossing. Mocht er geen verandering komen in haar gedrag dan zal ik haar moeten herplaatsen en daar wil ik nu nog niet aan denken. Fay is mijn lievelingspoes en dus hoop en duim ik dat de problemen tijdelijk zijn.

Als ik de foto`s van het wandelen op de pc heb gezet zal ik schrijven over de honden en wat mooie foto`s laten zien van Rana, Keli en Max in de sneeuw.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten