vrijdag 21 januari 2011

Fay

Ik ben nog heel voorzichtig, maar.....het lijkt beter te gaan met Fay. Ze is minder gestresst en reageert daardoor minder heftig op de andere poezen. Het gaat nog niet helemaal goed hoor, maar ik heb de deuren weer gewoon open staan en ze lopen dus allemaal weer bij elkaar. Dat was sinds december niet meer mogelijk en dus is dat een grote vooruitgang:-)
Het was lastig om Fay gescheiden te houden van de andere 3 poezen in huis, maar dankzij alle deuren die we hebben was het wel mogelijk en dat heb je er natuurlijk ook voor over. Tenslotte is Fay mijn lievelingspoes en wilde ik eigenlijk helemaal nog niet denken aan herplaatsen, alleen in het geval dat ik het gevoel zou hebben dat ik alles had geprobeerd. Wat ik wel wilde was dat Fay happy zou zijn en dat was ze onder deze omstandigheden natuurlijk niet.
Wat het ook nog lastiger maakte was dat Tess er niet tegen kon om `s nachts in de kattenkamer te moeten zitten toen ze krols was. Ze sprong tegen de deur omhoog en constant hoorden we haar krabbelen aan de deur. Dat is niet goed voor onze nachtrust en ook niet goed voor Tess natuurlijk. Dat betekende dat Kioni, Tess en Nimah een week lang niet in de kattenkamer konden `s nachts en daarom moest Fay in de keuken en kelder waar haar kattenbak en eten en drinken stond. Dit gold alleen voor `s nachts hoor, overdag wisselde ik het af dat Fay in de huiskamer was en de anderen boven en dan weer Fay boven en de anderen in de huiskamer. Wat een gedoe.........Heel blij zijn we dus dat Fay het al weer kan hebben dat de anderen- en dan vooral Tess- weer in haar nabijheid rond wandelen. Ze moeten niet te dichtbij komen, want dan wordt er nog geblazen, maar ik heb nu hoop dat dit ook gaat verminderen. Vraag is wel waarddoor het komt dat het nu beter gaat. Zouden het toch de feromonen verstuivers zijn die hun werk gaan doen( dat kon 4 weken duren voordat effect merkbaar was) of de Bach rescue spray die ik Fay geef.
Belangrijkste is dat het beter gaat en dat ik hoop heb dat Fay hier gewoon lekker kan blijven wonen in een goeie verstandhouding met Kioni, Tess en Nimah.
Ik heb nog leuke plannen voor Fay met de kater die Nimah als laatste heeft gedekt en verder wil ik gewoon lekker van mijn 4-tal blijven genieten:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten