woensdag 1 december 2010

Katten show in Zutphen

Op 4 november ben ik naar de katten show in Zutphen geweest met Tess. Dit was een Abessijnen en Somali special en ik heb een verslag geschreven voor de Ticked, het blad van Rasvereniging Somali Abessijn Nederland. Ik zet het verslag hierbij want ik vind het zelf wel leuk geworden en hopelijk vinden jullie dat ook?!
Verslag van een super gezellige show-dag in Zutphen.

Op 7 november ben ik samen met vriendin, en mede Abessijn fokker, Astrid naar Zutphen vertrokken. Ik keek al een tijd uit naar deze dag omdat is al wist dat er ontzettend veel Abessijnen en Somali`s in waren geschreven. Omdat ik ondertussen veel mensen ken in het Abessijn wereldje had ik me er echt op verheugd om enorm – bij – te kletsen
Ook wist ik al dat er twee “jonge mannen”uit mijn cattery aanwezig zouden zijn en dat vond ik echt iets om naar uit te kijken. Twee nakomelingen van mijn poezen op een show en dan ook nog zulke mooie mannen. Allebei jong, kater en zeer geliefd bij hun “baasjes”. De één wildkleur en de ander blauw. Ja….ik had er zin in!
Omdat mijn beide Abessijn dames een nest hadden had ik alleen mijn nieuwe, uit Engeland geïmporteerde, wildkleur Somali poes Tess ( officieel: Stacym Winsom Woman) ingeschreven. Meestal probeer ik 2 poezen mee te nemen zodat ze steun hebben aan elkaar op een show, maar aangezien ik maar een klein “poezenvolkje” in huis heb werd het deze keer alleen Tess. Heel spannend vond ik het wel want het was Tess haar eerste show én Tess is mijn eerste Somali en dus wist ik niet wat ik moest gaan verwachten van de keuring. Ook was ik erg benieuwd hoe Tess zich zou gaan gedragen op de show. Nou daar had ik me niet druk over hoeven maken; wat een relaxte dame. Ze heeft de hele dag lekker in haar hangmatje in de kooi gelegen, vond het leuk als er iemand voor haar kooi kwam staan en wilde dan ook best even spelen door de tralies heen:-)
Dat ze een U2 scoorde was natuurlijk ook helemaal geweldig en vooral de opmerking dat ze een buitengewoon mooie ticking heeft doet me plezier. Zelf vind ik haar namelijk de mooiste Somali die er is en daaruit kun je lezen dat het wat mij betreft natuurlijk een U1 had moeten zijn:-)
Verder was het een super gezellige dag en met dat kletsen is het wel goed gekomen, ik heb me echt helemaal suf gekletst. Ook het feit dat SAN haar 20-jarig bestaan vierde op deze show heeft bijgedragen tot het plezier. Een leuk verrassingstasje voor iedereen met een Somali of Abessijn, `s middags een borrel én extra prijzen; SAN gefeliciteerd met de organisatie en met deze zeer geslaagde dag waar zoveel Somali`s en Abessijnen waren vertegenwoordigd.
Het was ook heel erg leuk dat Aygo( de blauwe kater uit mijn cattery) er was. Ik had hem voor het laatst gezien toen hij vertrok, ondertussen wel foto`s gekregen, maar hem in levende lijve zien was echt top. Had zijn eigenaar me al verteld dat Aygo een grote kater voor zijn leeftijd was….nou dat heb ik gezien, wat een flinke en mooi gebouwde vent zeg. En dat terwijl hij nog maar 7 maanden was.
Zorro( de wildkleur kater) had ik al vaker gezien omdat hij bij vrienden van ons is terecht gekomen. Dat was dus iets minder een verassing, maar natuurlijk ook heel leuk om hem weer te zien. Het blijft leuk als je de kittens die bij je geboren zijn een beetje te kunnen blijven volgen! Zeker als je daarbij hoort hoe blij mensen zijn met hun huisgenoot en reken maar dat ik dat regelmatig hoor over Zorro:-)
Ik kijk terug op een zeer geslaagde dag en kijk nu al uit naar de SAN dag in mei 2011.
Marjon Broek
Cattery “Bahir Dar”.

1 opmerking:

  1. Hey Marjon,

    Leuk, dat er weer wat blogjes zijn!! En nieuwe foto's van Dublin (hieronder). Op het moment dat ik je mail verstuurde kreeg ik een telefoontje over een dekking van Zorro. Deze gaat zeker door. Janny Wiersma heeft de stambomen bekeken. Ook deze dekking komt door de show. Dus ook voor ons was de show een succes. Wss. komt ze samen met de andere aanvraagster op bezoek.

    Groetjes, Karin
    p.s. Leuk artikel! Ik kijk al uit naar de volgende ticked.

    BeantwoordenVerwijderen