donderdag 23 december 2010

vervolg poezies....

Eerst even een up-date over Nimah:
Nimah krijgt nu elke dag een injectie met haar anti-biotica kuur van me en dat lijkt wel goed te gaan al haalt ze nog steeds wel behoorlijk rochelend adem. Maar de longontsteking was ook fors en dus zal het tijd kosten om te genezen en bij te komen want ze is echt graatmager.

En dan weer een nieuw probleem; Fay!

Een dag of 3 geleden begon Fay raar te doen. Echt heel agressief tegen alles en iedereen in huis, incl. ons. De kittens konden niet bij haar in de buurt komen en ook als Keli haar een lik wilde geven- wat normaal heel goed kan- werd ze aangevallen. Zag ik opeens de honden weg stuiven omdat Fay ze greep. Lex was weg, dus hij had nog niets gemerkt maar toen hij thuis kwam en werd belaagd door Fay was hij pisnijdig en ze moest maar inslapen....Had later wel spijt van zijn opmerking, maar wilde wel de volgende dag naar de DA. We dachten zelf aan iets in haar hersens, maar de volgende dag was ze wel weer liever dan daarvoor, maar wel onbetrouwbaar. Toch naar de DA om te horen wat haar gedachtes waren en de mogelijkheden. Ze is toen opgenomen om haar gedrag te kunnen zien en wat onderzoekjes te doen. Vanmiddag haalde ik haar weer op en er was niets uit het bloedonderzoek of het neurologische onderzoek gekomen. Ze was daar ook heel lief geweest, dus gewoon zoals wij Fay kennen. Ik met haar naar huis en daar werd het al snel duidelijk want ze was nog geen 10 min. thuis en toen begon het alweer. Ze nam haar aanvalshouding weer aan, dus de conclusie was makkelijk: Stress! Nu moeten we dus uit zoeken wat de stress veroorzaker is en dan; wat kunnen we daaraan doen. Ik heb al wel een idee want het lijkt alsof ze reageert op Tess die behoorlijk krols is. Hoe dat precies werkt weet ik- nog- niet, maar met wat tijd komen we daar hoop ik wel verder achter.
Al met al dus een hoop narigheid en daar zitten we niet echt op te wachten. Dit jaar heeft er erg veel tegen gezeten op dierengebied, dus ik hoop echt dat 2011 beter verloopt en dat we dan weer vooral plezier van alle dieren gaan krijgen.

De bedoeling is dat we dinsdag na Kerst een week op vakantie gaan naar Drenthe. Heerlijk met de honden een huisje in het bos en volgend jaar pas weer terug. Bas en Samenda én Jessie blijven thuis en zorgen voor de poezen, konijnen, cavia`s en vogeltjes, dus wij kunnen met een gerust hart op vakantie.Maar.....
Ik moet wel met een gerust hart op vakantie kunnen gaan want anders gaat het niet lukken. Ik kan Bas en Jessie niet opzadelen met een poes die injecties moet krijgen en een poes die iedereen aan wil vallen. Hopelijk zien we verandering in Fay haar gedrag als Tess niet meer krols is want dan weten we gelijk meer en hebben we even rust tot de volgende keer dat Tess krols is. Het blijft dus nog even spannend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten