zondag 6 februari 2022

Afsluiting 2021

Op dierengebied is 2021 een heel zwaar jaar geweest. Ik heb nog nooit zoveel dieren verloren in één jaar dan in het afgelopen jaar. Natuurlijk waren daar ook dieren bij die oud waren en dan is het verdrietig, maar acceptabel. Maar een ongeluk zoals met ons geliefde paard Caramel, een nare bacterie besmetting bij de kittens van Bibi waardoor we er 5 verloren.....dat gaat me niet in de "koude kleren" zitten.

Dus wil ik het jaar afsluiten met een lijstje van de verloren dieren. Tenslotte hebben we nu een nieuw jaar met nieuwe kansen en mooie gebeurtenissen.

Al moet ik wel zeggen dat we in januari onze konijnen hebben verloren. Bij Roos zag ik het een beetje aankomen want zij wilde niet eten. Ik heb haar in de gaten gehouden en gezien dat zij toch weer wat at, maar haar vriend Moos..... Hij zat  avonds nog lekker aan een wortel te knabbelen en de volgende ochtend vond ik hem dood. Zijn neus nog oranje van de worrtel. Ik weet niet of dat heeft meegespeeld bij Roos maar 4 dagen later vond ik ook haar `s morgens dood. Dat verdriet hierin een rol heeft gespeeld zou me niet verbazen want het was ongelofelijk hoe Roos en Moos aan elkaar verknocht waren. Vanaf dag één een verliefd stel wat altijd dicht tegen elkaar aan zat.....mits......onze bruine kipje Chikkie er niet tussen zat want zij was gek op de konijnen en sliep `s nachts altijd tussen Roos en Moos in.

Ik heb Chikkie nog 3 avonden uit het konijnen verblijf moeten halen om haar in het nachthok te zetten bij haar kippen-zussen. Kennelijk moest Chikkie ook wennen aan een leven zonder haar lang-orige vrienden.

Verloren in 2021;

* 2 kippen; 1 oud en 1 jong

* 2 kanaries

*1 konijn; oud

* witte herder Leyka; oud

* Caramel, ons paard; een triest ongeluk in de trailer waar ik nog steeds last van heb

* 5 kittens van Bibi

* 2 kittens van Pebbles

* Bibi; met haar 3 jaar veel te jong gestorven. Ik vermoed aan dezelfde bacterie als haar kittens

* Waterschildpad; ws kon hij niet overwinteren in de nieuwe viver. Ik had hem al 10 jaar

* 3 kwartels; gegrepen door een beest wat zich in de voliere heeft gegraven

* 4 kanaries; in één nacht; ws ook gegerepen door datzelfde dier 

Wat een trieste opzomming. Gelukkig geven de dieren die we nog hebben ém de nieuwe dieren ons veel troost en plezier zodat we nog steeds door willen gaan met het houden van dieren. Het geeft zo veel!!

2 opmerkingen: