vrijdag 18 februari 2022

Terug komen op mijn besluit.....

om geen konijnen meer te willen.....

Wie mij kent weet dat ik nogal eens een voornemen heb dat ook maar zo nog 3 keer kan veranderen voordat de uitvoering dáár is....



Zo ook met de konijnen. Nadat Moos en Roos dood waren nam ik me voor geen konijnen meer te willen want ik moet het toch ook allemaal schoon houden....en ik wordt ouder..... Dus heb ik het hooi en het voer weg gegeven aan iemand met konijen. Is die er weer blij mee en heb ik voor mezelf duidelijk dat het eind "houden van konijnen is" haha.....jaja, en dat geloof je zelf??!!

Hoe komt het toch dat er net nadat Vlaamse reuzen Moos en Roos dood waren gegaan iemand aan mij vraagt of ik soms een Vlaamse reus van iemand wil overnemen.... En daar ga ik dan natuurlijk over na denken terwijl ik ook gelijk nee kan zeggen. En het is zo kaal en ongezellig in de tuin zonder konijnen...én ik vind het zo jammer dat ik bloemkool en broccoli stronken niet lekker aan de konijnen kan geven... Kortom; ik heb gezegd dat de Vlaamse reus mag komen!




Ze is een voedster en heet Mees. En da ga ik natuurlijk gelijk kijken waar ik een vriendje voor haar kan vinden want één konijn is geen konijn. Het zijn groepsdieren en dus wil ik er altijd 2. En bij een voedster moet natuurlijk een gecastreerde ram want we willen geen baby konijntjes.

En dan biedt Marktplaats uitkomst. Ik heb gezocht naar een rammetje en een heel leuke gevonden in Dongen. Hij was zijn vriendinnetje verloren en de mensen wilde niet meer verder met konijnen. Dus hebben we hem vorig weekend opgehaald en hij woont alvast in het konijnenhok totdat hij samen met zijn vriendin in het grote buitenbverblijf kan.

En altijd leuk; een naam verzinnen voor dit konijntje. Bij Mees zou Kees kunnen- zoals ik bij Roos een koos en Moos heb gehad- maar ik ben op de originele naam "Mus" gekomen; Mees en Mus, dat is toch geweldig :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten