zaterdag 19 februari 2022

Wat verhuizingen



Vandaag hebben we wat katten verhuisd. Ik heb nl bedacht dat ik heel erg graag een kitten van Yossje en Ravi zou willen hebben voordat Yossje wordt herplaatst. Nu is Yossje sinds een klein jaar aan de Supralorin- een hormoonstaafje waardoor ze niet krols wordt- en dus is het maar afwacheten of ze krols wordt voordat Ravi wordt gecastreerd. Dat gaat gebeuren op 28 maart en daarna zal Ravi verhuizen naar een nieuw thuis. Daar kan hij dan lekker alle aandacht krijgen die hij verdient! 



Een kater blijft bij mij altijd max tot dat hij 3 jaar is in het katerverblijf. Dan vind ik dat hij zijn taak als dekkater heeft volbracht en genoeg nakomelingen heeft verwekt. In het katerverblijf woont nooit een kater alleen maar het is toch een vrij saai bestaan zonder veel menselijke aandacht. 

Nu hebben Wim en ik al een paar keer het idee gehad dat Yossje krols lijkt te worden en ook Iejoor heeft af en toe meer dan gewonen aandacht voor haar. Dus heb ik bedacht dat Yossje en Ravi samen gaan wonen in het katerverblijf zodat Yossje misschien sneller krols wordt door de aanwezigheid van een kater. Dit plan is mede ontstaan omdat Yossje best een pittige tante is en absoluut niet samen kan met Zivah nu Zivah een nest heeft en ook Madou moet het soms ontgelden. De kleine Madou is gelukkig niet snel onder de indruk maar vooral vanwege Zivah is het fijn als Yossje een ander onderkomen heeft. 


Fynn en Happy zijn verhuisd naar het dekverblijf waar ook een kattenluik naar de buitenren in zit. Mijn idee is om Ravi/Yossje en Fynn/Happy om de dag naar buiten te laten gaan in de ren. Ze hebben dan allemaal die afleiding, de extra ruimte van de ren en ze vinden het alle 4 heerlijk om buiten te zijn.

Vanmiddag Yossje en Ravi kennis met elkaar laten maken en dat is wonderbaarlijk relaxt verlopen. Ik wist niet hoe Yossje zou reageren omdat ik normaal alleen een poes bij een kater zet als de poes krols is, maar nu werd er ook gelijk gesnuffeld zonder dat er werd aangevallen. Ravi is geen opdringerig type dus hij laat gelijk zien dat Yossje de baas mag zijn ;-)

De twee krijgen tot 28 maart de kans om lovers te worden en daarna zal ook Yossje geholpen worden zodat ze kan verhuizen naar haar nieuwe plekje waar al op haar wordt gewacht. Mocht ze toch drachtig zijn geworden- waar ik hard op hoop maar niet verwacht- dan zal ze natuurlijk nog haar nest hier krijgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten