maandag 14 februari 2022

Na 16 jaar fokken nog steeds verrassingen




Op het moment hebben we een poesje te logeren om gedekt te worden. Het is Junior- een zus van onze Yossje- een wildkleur Somali poesje.

Ze is hier voor de tweede keer want de eerste keer na een logeerpartijtje bij Ravi werd ze weer krols en dus is ze opnieuw bij ons gekomen. Net als de eerste keer zag ik geen enkel teken van krolsheid en ik kon ook niet zien aan het gedrag van Ravi dat er gedekt was. Vaak zie ik dat de kater steeds bij de poes blijft nadat de eerste dekking is geweest, maar nu.....geen enkele aanwijzing.

In overleg met Erica hebben we bedacht dat


Juun zoveel last heeft van het reizen hier heen dat ze niet meer krols was als ze hier aankwam. Waar doe je dan goed aan? Het leek ons een goed idee om Juun dan maar hier te houden, samen met Ravi in het dekverblijf zodat ze relaxt weer krols kon worden. Ze moest natuurlijk best wennen want alles was anders voor haar maar het was mooi om te zien dat ze dikke vrienden werd met Ravi en dat ze ook mij steeds meer ging waarderen. Ze is helaas geen goeie eter hier dus dat gaf wel wat zorg, maar ik heb verschillende dingen uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat ze wel erg slank is geworden maar er prachtig glanzend uit ziet- gelukkig!

Afgelopen vrijdag was het 3 weken geleden dat ze krols was geworden en dat was haar regelmaat; om de 3 weken krols. Ik liet Erica gisteren weten dat ik nog niets had gezien van krolsheid......zegt Erica- voor de grap- ,,ze zal toch niet al drachtig zijn?" 

Stom hè, daar had ik nog totaal niet bij nagedacht. Dus gisteravond gekeken. Het licht in het dekverblijf is niet heel goed maar ik dacht toch echt roze tepeltjes te zien! Dus is Wim mee gegaan met de zaklamp en nu was het echt duidelijk; ROZE! 


Vanmorgen bij daglicht, nog een keer gekeken en het is echt, ze is drachtig. Vanmiddag wordt Juun opgehaald en mag ze lekker weer naar haar eigen thuis. Ik vind het een giller maar tegelijkertijd schaam ik me ook wel een beetje dat ik niet op dat idee ben gekomen. Dat bedoel ik; na 16 jaar fokken leer ik nog steeds nieuwe dingen hahahaha


1 opmerking:

  1. Mag ik brutaal vragen om wiens poesje dit gaat?
    Wellicht kan ik diegene benaderen met onze wens voor twee kittens?

    BeantwoordenVerwijderen