maandag 18 oktober 2021

Kitten plezier





Eind juli zijn de kittens van Pebbles geboren en die zijn dus ondertussen alweer bijna 3 maanden. Ze zijn alle 3 besproken en het katertje- Topaas- blijft hier wonen als toekomstige dekkater. Hij is pas het tweede kitten wat ik zelf heb gefokt wat bij mij blijft. Uit het eerste nest in 2006 heb ik toen Jazz Fay gehouden want zij was fawn en dat wilde ik graag in huis hebben. Nu 15 jaar later houd ik weer een kitten en jawel hoor; ook Topaas is fawn!

Voor Pebbles is dit tweede nest haar laatste nest geweest want zij heeft een bloedgroep waar ik niet mee door wil en dus wordt  ze gesterilisseerd. Meestal herplaats ik een poes dan maar van Pebbles wil ik geen afscheid nemen. Zij is zo zacht van karakter dat ze met iedereen op kan schieten, ze is heel lief naar ons toe en ze heeft ook best wat mee gemaakt.... ze heeft een blind oog overgehouden aan een middenoorontsteking...... Reden genoeg om hier- naast Iejoor- de rest van haar leven te mogen blijven!

Natuurlijk maak ik weer plannen met betrekking tot het fokken. Even heb ik gedacht dat ik wilde stoppen na het drama met de kittens van Bibi, maar ik merk dat mijn plezier weer terug is. Dat een mens veerkrachtig is blijkt steeds maar weer :-)

Doordat ik gisteren weer voor het eerst naar een show ben geweest heb ik een nieuw plan. Ik heb daar een PRACHTIGE Abessijn kater gezien en de eigenaren staan er voor open om mij een dekking te geven voor Zivah. Zivah is mijn Russische tsarina en zij was gisteren mee naar de show. Ze heeft het daar fantastisch goed gedaan en haalde behalve haar eerste punt ook Best in Varieteit en dus stond ik met haar op het podium- heel trots te zijn! Mijn bedoeling is om- als alles goed verloopt- een katertje aan te houden van Zivah en de Abessijn kater, wederom om nieuwe genen toe te voegen aan de Somali`s.

Nu Pebbles niet meer door zal gaan in de fok heb ik nog maar 2 dames om een nestje mee te fokken en ik wil er graag drie, dus.....komt er begin januari een wildkleur poesje hier wonen van een bevriende fokker én eigenaar van Happy- Marielle. Madou is een dochter van Happy en Goosha. Het leuke van het krijgen van Madou is dat zij een nakomeling is van Whisper en Tess uit Engeland. Ik heb


jaren terug, samen met Jacqueline, Tess en Whisper opgehaald in Engeland en ik was echt gek op Tess. Zij was mijn eerste Somali en het begin van mijn liefde voor hen. Helaas is Tess niet oud geworden want ze kreeg kanker. Nu heb ik dus kans om van Tess haar zus Whisper, een nakomeling in huis te krigen en dat voelt voor mij als een stukje van Tess. Ik ben echt heel blij.



soort plannen blijkt steeds weer dat het fokken van Somali`s echt mijn passie is. Ik kan er zo enthousiast van worden en probeer ook echt een bijdrage te leveren aan het in stand houden en verbeteren van dit speciale ras. Hoe leuk is het dan dat ik gisteren op de show naast Adrienne en Rob zat die 3 Somali katers van mij hebben die er alle 3 prachtig uitzien met als mijn absolute favoriet Nugget( Pebbles x Happy). Hij is prachtig <3


Geen opmerkingen:

Een reactie posten