maandag 7 februari 2022

Altijd leuk om te melden

 ....dat we een nestje kittens hebben. 

Zivah( uit Rusland) heeft samen met Happy( uit Frankrijk) een nest van 4 kittens gekregen. Heel leuk vind ik het dat ze niet alle 4 wildkleur zijn, maar er is 1 sorreltje bij.


Wat me nog maar 1 keer is gebeurt in 16 jaar fokken, gebeurde nu; ik ben door de bevalling heen geslapen. De doos voor Zivah stond naast het bed maar de slaapkamerdeur naar de overloop was open. Ik had verwacht dat ze me wel wakker zou maken maar nee hoor, Zivah is in een viltkubus( van de ikea ;-) ) bevallen.

Rond 5u hoorde we een enorm gepiep en toen we gingen kijken waren daar 4 kittens, op de grond, waarvan er één nog een beetje nat. De viltkubus was uit het kastje komen vallen en dus schreeuwde de kittens om hun moeder.... Arme hummels, ben je net op de wereld; gebeurt je zoiets. Natuurlijk hebben we Zivah en de kleintjes lekker in de doos naast het bed gelegd met het idee dat er misschien nog een kitten zou volgen. Maar tegen 7u heb ik me nog maar even in slaap laten zakken want ik zag geen enkel teken dat er nog wat zou komen.


Zivah liet ook al drinken dus ik kon alleen maar tevreden zijn. In de loop van de dag heb ik de kleintjes gewogen en de gewichtjes waren tussen de 78 en 96 gram. Ook gelijk gekeken wat het zijn en het zijn; 2 jongetjes en 2 meisjes. De nacht van zaterdag op zondag stond de doos nog naast ons bed maar we hadden het idee dat Zivah drukker was met ons in bed dan met haar kittens. Dat bleek ook wel uit de gewichtjes want de kittens waren niet gegroeid en één was zelfs afgevallen. Concusie; meer rust voor Zivah door haar op de overloop= kantoor van Wim te zetten. 


En dat heeft gewerkt. De hummels zijn lekker aan het groeien en Zivah is tot rust gekomen en ze heeft fijn een mens in haar nabijheid want Wim werkt thuis.

Het thema voor dit nest had ik van te voren al bedacht en dat is "GOUD" in verschillende talen. Ik weet dat het nog een beetje vroeg is want ik wil altijd eerst de eerste week achter de rug hebben, maar toch hebben we de kittens al een naam gegeven.

Wildkleur katertje; Dahab( dit is goud in het Somalisch, dus erg toepasselijk)

Sorrel katertje; Khauta

Wildkleur poesje 1; Arany

Wildkleur poesje 2; Koura

2 opmerkingen:

  1. Wat een avontuur om zo alleen te willen bevallen. Gelukkig dat alles nu goed gaat

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker zo'n eerste bevalling, daar wil zeker bij zijn. Maar alles volgens het boekje; alle nageboortes ook opgegeten!

    BeantwoordenVerwijderen