woensdag 21 maart 2018

Mila is bevallen

Vrolijk nieuws want Mila is bevallen van 3 kittens. Ik vond haar niet erg dik dus was benieuwd
hoeveel kittens er zouden komen( had ik gedachten 2) en was dus verrast dat het er 3 zijn geworden.

Ze begon maandag avond rond 23u flink in de kattenbak te graven en dit meerdere keren, met korte tussenpozen, achter elkaar. Dat hoorde ik en dat was het signaal om te weten dat ze zou gaan bevallen. Ik heb de doos naast mijn bed gezegd en op een bepaald moment is ze daar netjes in gaan liggen. Ze had steeds weeën en dus heb ik haar constant geaaid. Dit vond ze erg fijn want als ik stopte mauwde ze gelijk klagelijk en dus ging ik weer verder. Helaas duurde dat uren want het eerste kitten werd om half 5 geboren. zo te zien een blauw katertje.
Ik hoopte natuurlijk dat het nu door zou zetten maar om haf 6 ben ik aar gaan slapen met het idee dat ze wel klaar zou zijn. Ik moest oppassen op de kleindochters en dus was ik vanaf half 10 beneden. Toen ik Zoe om half 12 naar bed ging brengen zag ik in de doos een tweede kitten- wildkleur. Het was al helemaal droog dus het zal rond half 11 geboren zijn. Moeder en kinders deden het goed.

Vervolgens druk met Sarah en eten en om kwart over 1 ben ik Sarah naar bed gaan brengen. Ik keek daarna in de doos en had het idee dat ik weeën zag. Ik ben dus bij de doos blijven zitten om Mila te aaien en om 14u werd daar een derde kitten geboren; weer blauw, duidelijk een Somali en een poesje.

Natuurlijk wist ik toen nog niet zeker dat er geen kitten meer zou komen want er zat steeds uren tussen de komst van de kittens maar het is bij 3 gebleven. Dat is een prachtig nest en het ziet er ook heel goed uit in de doos. De gewichtjes zijn mooi; 121, 113 en 105 gram. En nu maar lekker groeien onder de zorg van super mama Mila.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten