zaterdag 3 maart 2018

Leuk nieuws

De afgelopen weken heeft Mila als gezelschap bij Olle gezeten. Dat vond ik een fijne oplossing omdat Fiep en Mila niet bij elkaar kunnen en Olle alleen zit doordat Beer al is verhuisd.
Nu liep ik daar natuurlijk een risico mee dat Mia krols zou worden en het is duidelijk....Mia heeft een buikje en is dus drachtig. Ik had haar tepeltjes wel in de gaten gehouden maar niet roze zien worden, dus ik dacht eerlijk gezegd dat ze nog niet drachtig was. Nu blijkt dat dus wel zo te zijn en gezien het feit dat ze zelfs al een buikje heeft ga ik vanaf 19 maart rekenen op baby`s.

De bedoeling is dat dit Mila`s 2e en laatste nestje zal zijn. Ik wil heel graag Fiep in huis houden( zij is echt mijn meest favoriete poes) maar zij en Mila kunnen absoluut niet met elkaar overweg. Ik hoop dus dat er een katertje wordt geboren van Mila en Olle wat ik kan houden en dan zal Mila gesteriliseerd worden. Het zou het beste zijn als ik haar zou kunnen herplaatsen bij iemand zonder katten óf met 1 van haar komende kittens samen. Ik denk dat Mila daar het gelukkigst mee zal zijn omdat ze al de wisselingen hier in huis maar moeilijk vind.
Maar....dat is van later zorg. Eerst maar eens zien dat ze goed door haar dracht heen komt en een gezond nest ter wereld brengt. En dat is weer heel leuk om naar uit te kijken!
Olle

Verder zag ik gisteren dat Fiep krols leek te worden. Ze was op tafel tegen de plantenspuit aan het aanwrijven en dat herkende ik al wel als beginnende krolsheid. Vanmorgen was het duidelijk want ik zag haar "kronkelen"op de vensterbank en Fynn had duidelijk interesse in haar. Fynn is zich er niet van bewust dat Fiep zijn dochter is en ook niet dat hij een "jeweetwel"kater is.
Ik heb Mila dus bij Olle vandaan gehaald en zij loopt nu gewoon in huis terwijl Fiep bij Olle is om gedekt te worden.
Ik zag al wel dat Olle wel veel belangstelling had voor Fiep maar die was alleen nog maar lelijk aan het doen tegen hem. Ondertussen weet ik dat Olle zich zeker niet zal laten tegenhouden hierdoor en hopelijk verwekt hij een mooi nestje bij Fiep .

Fiep
Dat betekend gelijk ook dat Olle bijna aan het eind van zijn loopbaan als dekkater is gekomen. Het is afwachten of de poesjes die hij een week of 3 geleden gedekt heeft drachtig zijn. Zo niet dan komt dat poesje terug voor een herdekking en natuurlijk wil ik ook zeker weten dat Fiep gedekt is voordat hij gecastreerd wordt.

Mocht Fiep drachtig worden tijdens deze krolsheid dan betekend dat, dat ze begin mei kittens zal krijgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten