zaterdag 31 maart 2018

Katten nieuws

Het gaat super met de kittens van Mila en de oogjes zijn open gegaan. Dat maakt ze gelijk al meer "echte poesjes". Ook heb ik de namen gekozen. Heel wat anders dan ik in mijn vorige verhaaltje schreef. Het zijn namen uit boeken van Annie M.G.Schmit geworden....Tos voor het katertje en Ibbeltje en Aagje voor de poesjes. Het blauwe Somali poesje Ibbeltje en het wildkleur poesje Aagje.

Wildkleurtje Aagje en bovenop Ibbeltje
Ik denk dat Tos en Aagje Abessijntjes zijn en Ibbeltje is duidelijk een Somali. Tos blijft in ieder geval hier en zal samen met Arun in het katerverblijf gaan wonen on de lijnen van de vaders( Beer en Olle) voort te zetten.

Tos
Ik geloof dat ik al schreef dat ik overweeg om ook Aagje te houden. Dit omdat het heel jammer zou zijn als alleen Tos de nieuwe Zweedse lijn van Mila voort zou zetten. Ik hoop eigenlijk dat er iemand komt die met haar door zou willen fokken. Dan is het wat mij betreft ook helemaal prima en mag ze wel verkocht worden. Ik heb natuurlijk al Fiep, Bibi en Loua om mee te fokken en dat vind ik eigenlijk genoeg.

Zoals het er nu uitziet zal Ibbeltje gaan verhuizen naar de praktijkschool in Barneveld. Ze leiden daar op in allerlei opleidingen mbt dieren. Ik heb daar zelf ook de opleiding Dierverzorger Kinderboerderijen gevolgd en ik heb heel goede herinneringen aan deze school. Ze hebben daar oa ook de opleiding tot Dierenarts assistente/paraveterinair en om de leerlingen ook op katten gebied goed op te kunnen leiden hebben ze twee groepen met verschillende raskatten. Hoe leuk zou het zijn als de leerlingen daar kennis maken met het ras Somali en kunnen ontdekken wat een ontzettend leuk ras dit is.
Ik hoop één dezer dagen gebeld te worden door de lerares die de kattengroep beheert :-)

Ander nieuws;
Noes logeert hier een paar dagen. Zij is in januari verhuisd met mijn neef Bart naar Wageningen. Ze is heel gelukkig bij Bart maar helaas heeft ze een oorontsteking opgelopen en die is door geslagen naar het midden oor en het binnenoor. Heel heftig want haar evenwicht is totaal van de kaart en ze heeft daardoor een scheef koppie en kan zomaar omvallen. Ze is nu al een poosje onder behandeling en gelukkig gaat het wat beter maar zeker nog niet goed genoeg. Ze heeft een antibiotica kuur van 2 weken nadat ze al 2x een injectie kreeg met een andere antibiotica kuur. Mocht ze niet opknappen dan komt de KNO-arts in beeld. Laten we dat niet hopen.

Omdat Bart de Paasdagen naar huis is, logeert Noes nu hier zodat ik haar makkelijk de medicijnen kan geven. De reis met de trein naar Dordrecht, in een reismandje, zou nu echt teveel zijn voor haar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten