zaterdag 17 maart 2018

Kattenshow

Morgen ga ik sinds lange tijd weer eens naar een kattenshow, natuurlijk zoals altijd met Astrid. Door de ziekte en het overlijden van Lex heeft dat er een hele poos niet ingezeten, maar nu hebben we ons weer ingeschreven voor een show van "onze"vereniging LimbraCat.

Bibi
Helaas moet ik gaan zonder de 3 kittens die ik had ingeschreven. Ik kamp al een poosje met katten die wat snotterden. Het laatste nest van Mila deed daar ook aan mee en dus hing dat in huis. Niets om je zorgen over te maken maar wel heel vervelend, zeker als er wisselingen in huis zijn. Eerst zijn Arun en Loua gekomen en die zijn door de stress van de verhuizing natuurlijk wat vatbaarder. Zij kregen zelfs een antibiotica kuurtje omdat het niet echt over wilde gaan. Toen het beter ging kwam Bibi erbij en dus was er weer stress in huis en jawel hoor....ook Bibi kreeg wat last. Zij kreeg een milde vorm van keelontsteking en ook dat heeft tijd nodig om te genezen.

Maandag ben ik voor de zekerheid nog even naar de dierenarts gegaan en zij adviseerde wat ik eigenlijk zelf al wel wist....geen van de kittens mee naar de show. De kans dat ze iets oppikken op de show is veel groter. Er is altijd een kans dat er iets besmettelijk is op de show en met een verminderde weerstand moeten ik dat risico niet willen nemen.

Ook zou het natuurlijk zo kunnen zijn dat er wordt geniest door een kitten en dan loop ik grote kans
Arun en Loua met opa Fynn
dat ik uit de show wordt gestuurd. Iemand naast mij wil niet iets oplopen bij zijn katten doordat ik daar zit met- af en toe- niesende kittens. Dat zou mijn goede naam alleen maar negatief beïnvloeden en dat wil je als betrouwbare fokker natuurlijk niet. Allemaal goede redenen om niet te gaan met mijn kittenvolkje, maar wel erg jammer want ik zelf vind Arun, Loua en Bibi prachtig.
Ze groeien goed, spelen heerlijk met z`n 3en en zien er prachtig en glanzend uit. Absoluut geen zieke kittens dus maar dat af en toe niezen moet ook over zijn voordat ze ergens mee naar toe gaan.

Dan in het najaar maar weer inschrijven voor een show en hopen dat ze dan verder- en mooier uitgegroeid, wel mee kunnen.
Morgen ga ik dus als supporter van Astrid en haar kittenvolkje mee. Zij neemt er 4 mee; 2 jonge katers( Smurt en Yuki) en 2 jonge poesje; Hyba en het zusje van Arun en Aloua( haar naam ben ik even vergeten, sorry)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten