vrijdag 29 april 2016

Voorbereidingen...

Omdat het echt op begint te schieten met Fiep- ze ziet er uit alsof ze uit elkaar gaat barsten- ben ik begonnen met het creëren van goede voorwaarden om goed te kunnen bevallen.

Als eerste betekend dat dat ik Fiep gaan scheiden van Suus. Beide dames zitten elkaar vaak in de haren nu Fiep drachtig is en het lijkt me voor Fiep beter dat ze lekker rust heeft. Ik heb dus een kattenbak, eten en drinken in de huiskamer gezet zodat Fiep en Noes- als gezelschap- daar lekker rustig kunnen slapen. Suus en Fynn gaan dan `s nachts in de kattenkamer en Olle en Beer zijn natuurlijk in hun katerkamer.
Zo hoop ik dat er meer rust komen omdat de dames elkaar niet meer "op de lip zitten".

Verder staat er een doos klaar met daarin lekker een warmte dekentje en een heerlijk fleece dekentje. Zo kan Fiep alvast aan de doos gaan wennen en als ze dan met een paar dagen naar boven verhuist met de doos hoop ik dat ze de doos al een beetje als haar plekje ziet.
Tot nu toe is het altijd gelukt om mijn poezen in de doos of op ons bed te laten bevallen en dan te verplaatsen naar DE doos. Alleen toen Suus haar dochter Zaza had kreeg ik haar niet meer uit ons bed.

Fiep zorgt zelf ook goed dat ze klaar is voor de bevalling want ze slaapt bijna alleen nog maar. Goed uitgerust beginnen aan een zware klus lijkt me een heel goed streven en natuurlijk groeien de kittens ook hard in haar buik en dat vraagt de nodige energie. Ik ben zo ontzettend benieuwd wat er gaat komen. Het is alweer -te- lang geleden dat er kittens in huis waren.

De mensen die gisteren kwamen kijken bij ons volkje Somali`s en Aby varianten waren weg van Fiep maar vooral van Suus. Alleen toen Suus nogal onverwachts werd opgepakt liet Suus zien dat er met haar( en haar rasgenoten) niet "gesold" kan worden. Dat zijn van die kenmerken die ik echt bij dit ras vind horen. De Somali`s en Abessijnen zijn geen watjes die alles maar over zich laten koen, maar ze zijn zo intelligent dat ze een "eigen mening" hebben. Dit viel gelukkig wel in de smaak bij deze mensen.

Omdat de man in het verleden heeft gefokt met Siamezen is het de bedoeling dat er een Abessijn of Somali poesje komt bij deze mensen om mee te fokken. Het idee om een poesje uit het buitenland te halen staat deze mensen erg aan. Ik hoop dat ik een beetje heb kunnen helpen om ons ras goed te laten zien, dat ze zijn gevallen voor het mooie karakter en dat er op deze manier een verantwoorde fokker bij komt in Nederland. Zo gaan zich nog verder verdiepen in alle zaken rondom de koop van een kitten én in de zaken rondom fokken.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik fokken nog steeds fantastisch vind, dat het echt niet alleen maar rozengeur en maneschijn is en dat het belangrijk is om verantwoord te fokken ivm de genen.

Ik hoop dat de bevalling van Fiep goed zal verlopen en dat er een gezond nestje wordt geboren.......nog een week te gaan....... Het blijft toch elke keer weer een wondertje!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten