dinsdag 5 april 2016

Katten nieuws

Het is stil in huis.... Nu Floortje er niet meer is merk ik pas hoeveel aandacht zij vroeg. Iedere keer als ik haar zag was ik bang om weer nieuwe kapotte plekken te zien. Ook was ze vrijwel constant in mijn nabijheid en dat is nu een gemis. Wellicht was zo veel bij me omdat ze zich niet goed voelde, maar feit is dat ze overal was waar ik was. Ik hoef me geen zorgen meer te maken om haar en dat geeft een hoop rust. Natuurlijk ben ik nog verdrietig dat het nodig was om haar in te laten slapen, maar ik heb geen spijt van mijn beslissing. Daphne- de dierenarts- stuurde ook nog een heel lief kaartje dat ze zeker was dat dit de juiste beslissing was. Dat stelt me gerust en ik weet ook dat ik er alles aan gedaan heb.
Ik had nog een berichtje op facebook gezet om te laten weten dat ik Floortje had laten inslapen. Het is fijn om op zo`n moment steun te krijgen van mensen die je kennen en weten hoe belangrijk ik mijn beestjes vind. Heel veel lieve reacties heb ik gekregen, ook mailtjes en sms-jes. Helaas vond ook iemand het nodig om in twijfel te trekken of ik wel alles had geprobeerd en daarna heb ik het berichtje maar van facebook afgehaald. Als je net je ontzettend lieve poes van net 1 jaar hebt in laten slapen, zit je natuurlijk niet te wachten op kritische vragen. Dat is dan wel weer een nadeel van social media......waar ik over het algemeen toch erg van geniet!!
Niet erg hoor als iemand wat meer wil weten maar mijn idee is dan om dat wat later te doen en dan ook privé. Deze ervaring kon ik er eigenlijk niet bij hebben en deed me wel wat.

Fiep
Maar er is ook echt goed nieuws....Fiep is drachtig en dat is te zien ook. Ze groeit al lekker en heeft duidelijk een zwanger buikje. Ze is nu 5 weken drachtig, dus nog een dikke 4 weken te gaan. Ik vind haar best al dik voor 5 weken maar dat komt misschien ook omdat ze zo`n slank poesje is. Aan haar gedrag is te merken dat ze last heeft van haar hormoontjes want ze heeft een behoorlijk "kort lontje". Vooral Suus moet niet bij haar in de buurt komen want dan wordt ze weg geblazen en gesnauwd. Fiep gedraagt zich als een een echte diva :-) We verwachten de kittens rond 5 mei. Nu maar hopen dat Fiep lekker blijft groeien en dat ze straks een gezond nestje kittens ter wereld zal brengen. Altijd spannend hoor bij zo`n eerste keer.

Helaas heb ik over Noes minder goed nieuws. Zij is ook nu niet drachtig geworden van Beer. Dat is
Noes
de tweede keer dat de dekking niet is gelukt. Misschien heeft Beer haar niet gedekt of misschien heeft Noes "niet opgenomen". Daar gaat mijn plan om Fiep en Noes tegelijkertijd een nest te laten krijgen. Ik vind dat wel jammer want als er 2 nesten tegelijk zijn dan kunnen de moeders elkaar helpen en mocht 1 van de 2 moeders bijv geen melk geven dan is er altijd nog die 2e moeder.

Als Noes weer krols wordt dan mag ze weer bij Beer. Mocht ze dan weer niet drachtig zijn dan mag ze de keer daarna bij Olle. Olle heeft zichzelf al bewezen doordat hij Fiep zwanger heeft "gemaakt". Daarmee kan ik dan mooi zien of er wat met Noes is. Als ze ook niet drachtig wordt van Olle dan moet ik bijna aannemen dat er iets met haar is. Maar daar wil ik nog niet over vooruit denken hoor. Wie weet is 3x scheepsrecht en krijgt ze over een poosje prachtige kittens samen met Beer.
Beer en Floor
Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat Beer niet goed zijn werk doet en dat het niet aan Noes ligt maar aan Beer. Mocht dat zo zijn dan zal ik Beer laten castreren en dan mag hij hier verder leven als castraat. Maar....ook daar wil ik nog niet aan denken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten