dinsdag 12 april 2016

Voorzichtig nieuwe plannen maken

Voorzichtig ben ik aan het nadenken over een nieuw poesje om mee te kunnen fokken.
Nu Floortje er niet meer is heb ik Noes en Fiep nog om mee te fokken en eigenlijk vind ik dat een beetje weinig. Ik had Floortje natuurlijk ook om mee te fokken en gezien haar leeftijd was ze eigenlijk net zo ver. Helaas heeft dat niet zo mogen zijn en nu denk ik dus na over de mogelijkheden voor een nieuw poesje.

Ik denk altijd erg ver vooruit omdat ik nog niet zie dat ik de komende jaren niet meer zou willen fokken. Het makkelijkst is het om een kitten uit een eigen nestje aan te houden, maar omdat het aankopen van een poesje voor de fok makkelijker is dan het kopen van een katertje voor de fok, ga ik nu ws toch wel een poesje aankopen. Natuurlijk liefst in het buitenland om nieuw bloed toe te voegen.

Mijn plan is nu al om op termijn een keer een katertje aan te houden uit een eigen nest zodat ik weer verder kan met fokken als Beer en Olle genoeg hebben gedaan voor het Somali en Abessijn volkje in Nederland. Het maakt dan niet zo veel uit of dat van Beer of Olle is, maar in combinatie met Noes is dat zeker weer een interessante opvolger. Uiteindelijk wil ik proberen om met de poezen en katers die ik nu heb, mijn eigen fokpoesjes en - kater te fokken zodat ik niets meer hoef aan te kopen. Vandaar dat het nu heel interessant is om een poesje te importeren wat niet verwant is aan de andere katten in huis.

Eerlijk gezegd had ik al contact met een fokker in Duitsland waar een wildkleur poesje beschikbaar was. Maar.....omdat de onrust rondom Floortje net achter de rug is, we over een week of 4 een nestje verwachten en Fiep wat chagrijnig is nu ze drachtig is, heb ik toch besloten om pas later in het jaar een nieuw poesje in huis te verwelkomen. Het lijkt me te veel onrust bij elkaar om op een goeie manier een klein poesje te laten wennen in de groep.

Van het maken van dit soort plannen wordt ik blij. Het hebben en fokken van de Abessijnen en Somali`s is absoluut mijn grootste hobby. Heerlijk om deze katten om ons heen te hebben.<3 p="">

Geen opmerkingen:

Een reactie posten