woensdag 13 april 2016

Zul je altijd zien.....

Zit ik voorzichtig na te denken over een nieuw poesje......komt er een heel interessant bericht langs op Facebook.

Helinka`s Lana
De fokker van Suus heeft een mooi blauw poesje waarmee zij een nestje wil gaan fokken, met als vader een wildkleur Somali kater. Van dat nieuws werd ik enthousiast. Suus is een geweldig leuke poes, de fokker is betrouwbaar, het is in Zweden en dus in het buitenland met een kater die hier redelijk onbekend is én het poesje en de kater zijn niet verwant aan Suus! Dat maakt het wel een heel interessante dekking. Olle is een kleinzoon van Suus dus als de lijn van Suus in een nieuw poesje zou zitten dan kan ik Olle niet gebruiken als dekkater. Nu is een poesje uit deze combinatie niet verwant aan Olle en niet aan Beer, dus dat geeft veel mogelijkheden.
Ik heb een berichtje naar de fokker gestuurd en die was enthousiast. Vooral ook omdat zij......graag een katertje uit het buitenland wil importeren. Of ik geïnteresseerd zou zijn in een ruil....?

Natuurlijk! Geweldig! Met gesloten portemonnee een nieuw poesje in huis en zij een nieuw katertje. Ze is geïnteresseerd in het nestje van Fiep wat over een week of 3 geboren wordt en anders in een nestje van Noes en Olle. Omdat Beer lilac is en dit niet overal een geaccepteerde kleur is wil ze geen kitten wat Beer als vader heeft. Mocht er in het nestje van Fiep dus geen geschikt katertje worden geboren dan kan dat ook nog in een nestje van Noes en Olle.
Vesselskatten Vätte
Hiermee heb ik dus besloten om Noes bij de volgende krolsheid te laten dekken door Olle. Dan weet ik ook zeker dat er Somali baby`s geboren worden( allemaal langhaar) en behalve deze Zweedse fokker, heb ik nog 2 aanvragen voor een katertje. Nu maar hopen dat er dus niet alleen poesjes worden geboren.

Wat ook heel mooi uitkomt is dat het poesje in Zweden nog gedekt moet worden. Tel daarbij 9 weken dracht op én 3 maanden voordat het mag verhuizen, en dan zou dat poesje dus komen op een moment dat de kittens hier weg zijn en alles in huis weer wat rustiger is. Dat is dan naar Stockholm moet vliegen is alleen maar leuk.

Zowel Lana als Vätte hebben Abessijn- en Somali bloed, dus er kunnen kort harige( Abessijn variantjes) als langharige( Somali)kittens geboren worden uit deze combinatie. Mij maakt het niet uit of het lang- of kortharig is want ik vind beide varianten mooi maar ik zou wel graag een wildkleur poesje willen krijgen omdat ik die kleur niet meer in huis heb. We zullen zie. Afwachten is niet mijn beste eigenschap, maar dat moet ik er voor over hebben. Het geeft me in ieder geval een goed gevoel om zo`n mooie dekking in het oog te houden en op het moment dat er ook echt een dekking is geweest, kan ik al heerlijk mee gaan leven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten