woensdag 29 mei 2013

Zo opgelucht

Op donderdagochtend moet ik eigenlijk werken, maar na mijn noodkreet naar mijn collega's over de ziekte van mijn kittens is een collega bereid om voor me te werken!! Zo kan ik thuis blijven om alles in de gaten te houden, medicijnen te geven en overleg te hebben met de dierenarts. Ik heb nog steeds een paar kittens aan de diarree en dat duurt dus al 3 dagen. De kleintjes leveren snel in want er wordt weinig gegeten en dus ben ik sowieso zo al begonnen met ze melk te geven. Er moet toch wat naar binnen.

Van Astrid, vriendin en ook fokker, heb ik gehoord dat zij ook diarree had bij de kittens en dat een bepaald middel-finidiar- goed hielp. Ik overleg dus met Daphne, de dierenarts, of ik dat middel kan krijgen. Daphne vermoed dat het niet anders werkt dan het middel wat ik al had tegen de diarree, maar natuurlijk mag ik het proberen. En......dat helpt. Als ik de kleine Waylon 2 x dit middel heb gegeven wordt zijn diarree duidelijk minder. Donderdag avond heb ik zijn achterkantje gewassen onder de warme kraan want het is zo ontzettend vies. Als ik vrijdag ochtend de kittenkamer open doe ben ik benieuwd wat ik nu weer aan zal treffen.
Geen diarree overal en aan Waylon zijn kontje. De finidiar heeft zijn werk gedaan. Jullie zullen niet geloven hoe groot het gevoel van opluchting kan zijn op zo'n moment. Ik durf voorzichtig te gaan geloven dat het goed gaat komen.
Op donderdag heb ik ook recovery voer mee genomen van de praktijk om de kittens en de moeders extra energie te kunnen geven na al deze toestanden. Dat wordt met groot"gejuich" ontvangen, ze vinden het heerlijk!

Natuurlijk zie ik nog wel dunnige ontlasting maar het komt allemaal weer in het kattenbakje terecht en het ziet er steeds beter uit. Het is ook verbazend hoeveel energie de kittens weer krijgen nu ze weer goed eten en er wordt weer flink gespeeld. Zo super om te zien; gezonde kittens die rond
rennen en ravotten met elkaar. Ze hebben ook weer energie om bij de moeders te drinken, dus Tess
en Flo moeten flink aan de bak om ze tevreden te houden.

Ondertussen hebben we het weekend gehad en de kittens zijn weer helemaal hersteld. Ze worden steeds ondernemender en de kittenkamer wordt te klein. Ze klimmen over de obstakels die ik voor de deur heb gezet en dus lopen ze nu ook op de overloop en in de badkamer. Tijd dus om ze weer te gaan verhuizen naar beneden.
Dat zal ik voorzichtig doen met het oog op Suus die nog steeds niet rustig in haar velletje zit. Ik geef Suus de kans om ergens anders te zijn dan de kittens en als het vanavond nog onrustig is mag Suus boven slapen. Zo krijgt ze de kans om te wennen en hopelijk komt ze dan weer tot rust.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten