zaterdag 16 maart 2013

Flenn, Boras, Tumba en Kiruna.....

......doen het super!!
Vandaag al weer 4 weken en "still growing strong"! Ze zijn zo leuk om te zien. Ze spelen met elkaar in de doos en doen ook al pogingen om uit de doos te klimmen,maar dat is nog niet gelukt. Ze staan nu in de huiskamer in hun doos want Suus vond het tijd dat de wereld groter voor hun werd. Als de deur van de kattenkamer open staat en de katten in en uit kunnen lopen in huis naar de huiskamer enzo dan kwam Suus na een poosje aandragen met een kitten in haar bek om ze ook hier te deponeren. Kennelijk vond ze het tijd dat de kittens meer zouden gaan zien dan alleen de kattenkamer en wil ze ze graag in de gezelligheid van de huiskamer hebben. Helemaal prima natuurlijk. Nu haal ik dus gelijk de doos met de kittens hier heen als ze deur open gaat en dat vind Suus helemaal goed. Ze heeft dan geen behoefte om nog meer met ze te gaan slepen behalve dan van de week. De doos stond bij de bank en toen kreeg ik één voor één een kitten op mijn schoot gedeponeerd! Zo schattig om mee te maken.....Suus wilde ze kennelijk laten kennismaken met mij en daarom bracht ze ze bij mij op de bank!

Dat heb ik nog nooit mee gemaakt met een moederpoes, dus alle nesten zijn toch weer verschillend. Suus is echt wat je noemt een SUPER MOEDER! Ik vind werkelijk waar geen vlekje in de doos. Alle plasjes en poepies werden tot voor kort zo netjes weg gewerkt dat ik nergens een vlekje kan ontdekken. Dat zie ik wel eens anders. Alle moeder poezen ruimen alles netjes op maar ze kunnen best een keertje te laat zijn dat er al een klein poepie in de doos is terecht gekomen. Geeft niets, dan krijgen ze gewoon een schoon "bed', maar bij Suus is dat dus nog helemaal niet nodig geweest en dat valt op.

Deze week hebben de kleintjes een klein kattenbakje in hun doos gekregen en een bakje met brokjes en nu zie ik af en toe een klein klontje in het kattenbakje. Dat is een kitten plasje en ook worden er al drolletjes op het kattenbakje gelegd. Dat is toch verbazend hè, de kittens zijn vandaag 4 weken en gebruiken hun toiletje al! Meestal gaat het beginnen met eten en het gaan op het kattenbakje samen en dat klopt ook nu weer. Ik zag Flenn als eerste van de brokjes eten en dat is echt een teken dat ze een flinke sprong maken in hun ontwikkeling. Nog even en dan lopen ze door de kamer ha ha en dat is altijd zoooo leuk!

papa Fynn komt kijken
Over de vachtjes ben ik nog erg in twijfel. Dacht is eerst zeker te weten dat Kiruna kort harig was en Flenn zeker langharig....nu weet ik het niet meer. Ze zijn allemaal zo zacht en hebben alle 4 een "fluffy" vachtje dat ik echt wat meer tijd moet hebben om goed te kunnen zien wat het gaat worden. Het zal vast steeds duidelijker gaan worden( hoop ik)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten