woensdag 16 januari 2013

Soms zit het mee....

....soms zit het tegen.
Gisteren ben ik met Yeti naar de dierenarts geweest omdat zij behoorlijk diarree had. Ik zag al een paar dagen dat ze was dunner poepte, maar nu werd het echt waterdun en omdat kittens kwetsbaar zijn belde ik om 9u vanuit mijn bed de dierenarts voor een afspraak. Astrid werkt op dinsdag bij de dierenarts en zij was al verbaasd dat ze me zo vroeg aan de telefoon had:-) Omdat Yeti wel fit was en ook gewoon at en speelde werd het geen spoed afspraak maar een afspraak om 15u. Prima!
Totdat ik in de kattenkamer kwam,toen schrok ik toch wel een beetje. Er lag op meerdere plaatsen wat dunne poep en ik hoorde ook dat Suus op de kattenbak diarree had en ook zag ik dat van Flo. Omdat Suus ook nog eens drachtig is, schrik je dan natuurlijk wel.
Ik belde dus weer naar de dierenarts om te horen waar ik goed aan zou doen. Astrid overlegde even met de dierenarts en die leek het een goed idee om behalve Yeti ook wat poep van verschillende poezen mee te nemen.Nou draai ik voor het verzamelen van een poepmonster gelukkig mijn hand niet om,maar het was toch wel raar hoor; op pad met een klein schreeuwend kitten( niet van pijn of zo hoor, maar gewoon omdat dit kleine vrouwtje niet alleen in het reismandje wilde) en een bakkie poep.
Ik had trouwens Yeti eerst nog maar even een beetje gewassen want dat kontje was niet echt fris. Afijn de poep werd gelijk getest op allerlei nare dingen en Yeti werd onderzocht. Gelukkig kon Daphne( de dierenarts) mij gelijk gerust stellen. omdat Yeti zo fit oogde( en in de auto fut had om de hele weg te schreeuwen uit protest) en ook gewoon wilde eten zou de kans op iets ernstigs heel klein zijn. Poeh.....ik had me heus een beetje bezorgd gemaakt en dit hoorde ik dus graag. wel klonk et buikje van Yeti enorm gassig,maar dat is niet zo erg. Ook had ze geen verhoging en dus kon ik weer relaxen. ik was nl ook bang dat onze reis naar Oslo in gevaar zou komen want Yeti moet uiterlijk vrijdag de 18e haar rabiĆ«s enting hebben om 3 weken later naar Oslo te kunnen vliegen. Daphne raadde wel aan om de enting die ik eigenlijk vandaag had gepland even uit te stellen tot vrijdag, maar ze was vol vertrouwen dat het dan allemaal gewoon gaat lukken.
Kennelijk heerst er op het moment een virus want er kwamen veel poezen in de praktijk met dit soort klachten en dat kun je gewoon niet voorkomen. Je kunt het bij wijze van spreken mee naar binnen nemen aan je schoenen.
Ik moest even wachten op de uitslag van het poep onderzoek en dan kon Daphne daarop de behandeling van ons kattenvolkje aan passen. Gelukkig was de uitslag negatief- of positief, het is maar hoe je het uitlegt.in ieder geval werden er geen rare dingen gevonden in de poep en dat is dan ook weer een opluchting! Het enige wat ik nu mee kreeg is een zak met licht verteerbaar voer zodat de darmen van alle katten weer tot rust  kunnen komen en dan moet het met een dag of twee weer goed zijn.
De afspraak voor de enting van de kittens heb ik verzet naar vrijdag en dan komt alles voor de reis van Yeti naar Oslo toch nog goed,alleen......ik ben wel een beetje bang geworden voor de reis met Yeti in haar reismandje en in het vliegtuig.....wat kan dit meisje schreeuwen als ze het ergens niet mee eens is......arme mede-reizigers!!

3 opmerkingen:

  1. Gelukkig dat het goed afloopt. Naar he, dat ze het mandje zo vervelend indt terijl ze o'n reis voor de oeg heeft. Maar eenmaal daar wordt ze vast heel liefdevol opgevangen. Beterschap met de kleine!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het gaat absoluut helemaal goed komen met Yeti daar in Noorwegen. Die mensen zijn zo belangstellend, we mailen soms wel een paar keer per week:-) Verder gaan we daar nog kijken want we blijven twee dagen i Oslo en zijn dan ook uitgenodigd om te komen eten. Kunnen we Yeti in haar nieuwe omgeving zien!

    BeantwoordenVerwijderen