dinsdag 8 januari 2013

Gelukt!

Ook Trevis heeft een nieuw thuis als hij straks 13 weken is!!
Vanmiddag kwamen er een mevrouw met haar kinderen kijken  en natuurlijk waren ze gelijk verliefd. Hoe kan het ook anders op zo`n ontzettend leuk ventje. Ik snapte ook gelijk waarom ze zo op deze kleur valt....ze is zelf rossig en dat is een mooie fawn ook. Flo heeft zeker die mooie warme fawn kleur dus als Trevis op haar lijkt qua kleur dan gaat het helemaal goed komen.

De kinderen natuurlijk gelijk spelen met het kleine spul want hun vraag was; zijn ze wel speels..... ha ha wat een "domme" vraag; natuurlijk zijn Somali kittens speels, ik denk dat je ze anders geen Somali mag noemen. Met het laserlampje en de veertjes van de speelhengel werd er goed uit geprobeerd of ze speels waren en toen waren ze helemaal verkocht; ja, ze zijn speels!

Volgende vraag; of het goed was als hij een andere naam zou krijgen? Natuurlijk is dat goed. Ik geef de kittens altijd namen die ik leuk vind, maar ze blijven niet bij mij leven en dus is het volkomen normaal dat een kitten een andere naam krijgt als iemand de stamboom naam niet leuk vind.
In dit nestje blijven er twee de naam houden die ik ze heb gegeven; Logan en Sharan, maar de andere twee worden omgedoopt. Yeti gaat in Noorwegen Blue heten en Trevis kreeg ook gelijk zijn nieuwe naam; Frodo.

Nog een vraag; is het leuk om hem "heel" te houden zodat hij misschien een paar keer zou kunnen dekken? Hele goeie vraag!! Omdat Trevis zo mooi is had ik eigenlijk gehoopt dat hij naar een fokker zou gaan en er was ook belangstelling uit het buitenland. Nadat Mariëlle haar mooie foto`s op facebook had gezet kwamen er ineens reacties op hem vanuit Amerika en Australië!! Maar het feit dat hij als huisdier gaat is voor het kitten zelf denk ik het leukste. Zeker dekkaters leven niet altijd in huis en wat dacht je van zo`n vliegreis?! Uiteindelijk is dit een prachtige oplossing. als hij niet gaat sproeien in huis en hij houdt dat vol tot hij volwassen en vruchtbaar is, dan mag hij wellicht een paar poezen dekken. Denk nu al aan mijn eigen poes Suus die niet aan hem verwant is.

Die fokker uit Australië is erg geïnteresseerd in mijn cattery en het importeren van nieuwe bloedlijnen naar Australië, dus wie weet zijn er nog mogelijkheden. Ik heb gisteren gezien dat Suus drachtig is en dus komen er over een week of 6 weer kittens. Misschien kan ik de Australische overhalen om twee kittens vanuit Nederland te importeren zodat ze samen die grote reis kunnen maken. Samen in een bench reizen is toch heel anders dan alleen als je nog zo klein bent en het is zo ver!

2 opmerkingen:

  1. Wat fijn als je geschikte mensen hebt gevonden. Ik weet nog hoeveel zorgen ik daarover heb gehad toen ik twee jaar geleden een nestje puppen had. En nu twee jaar later heb ik nog met allen een heel goed contact en zie ik de honden nog terug.
    Ik hoop dat jij er bij alle kittens ook zo'n fijn gevoel over hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je reactie. Wij hebben ook honden gefokt en ook wij hebben met de meeste mensen( er zijn 38 pups bij ons geboren) nog steeds contact:-) Met kitten mensen is dat meestal wat minder,maar ook daar zijn er toch een aantal waar ik af en toe wat van g=hoor en dat is natuurlijk super!!

    BeantwoordenVerwijderen