donderdag 23 augustus 2012

Fynn weer papa.....??

Zou het er echt van komen....een nestje bij ons in huis?! In het weekend was Flo flink krols en dus hebben we goeie hoop dat er kittens zijn verwekt. Fynn en Flo( samen met Tess en Suus) zijn natuurlijk gewoon bij elkaar en dus hebben Fynn en Flo "het" zo veel kunnen doen als ze zelf wilden. We hebben Fynn wel een paar keer bovenop Flo zien zitten, dus er is zeker actie geweest.

Ik heb altijd gezegt dat een nestje van Fynn en Flo samen wel echte "love-baby`s"zouden moeten geven gezien hun liefde voor elkaar. Nou reken maar dat deze baby`s met liefde zijn verwekt. Nog nooit zo`n attente en lieve minnaar als Fynn gezien. Er kwamen nog net geen kaarsjes en een etentje aan te pas, maar verder werd alles uit de kast gehaald om Flo te versieren. Ze werd steeds gewassen, ze lagen samen "gearmd" op het hondenkussen en er werd heel veel samen geknuffeld. Lex en ik zijn er samen soms gewoon voor gaan zitten om dit innige stel samen te zien. Ook nu heb ik Flo niet horen schreeuwen, net als bij Siepie, maar we weten nu dat dit niets zegt of er geslaagde dekkingen zijn geweest. Tenslotte is Fynn nu al papa van 2 prachtige kindertjes:-)
Rond 10 september moet ik kunnen zien of de tepeltjes van Flo zijn verkleurd en dan weten we zeker of ze drachtig is. Maar...gezien het feit dat ze nu al erg rustig is en veel slaapt zou het me verbazen als ik dan niet zou zien dat ze drachtig is.
Dat vele slapen is vaak het eerste teken dat een poes drachtig is geworden. Er gebeurt veel in haar lijfje en in korte tijd( 9 weken) moeten er levensvatbare kittens groeien, dus je kunt je voorstellen dat dit veel energie vraagt. Als ze nu ook nog meer gaat eten dan is het helemaal duidelijk....
Maar we zullen nog nergens op vooruit lopen en maar gewoon heel hard hopen dat Flo heeft opgenomen en dat er ieniemienie babytjes groeien in haar buik. Ik ben ZOOOOOOO benieuwd!

Uit de combinatie van Fynn en Flo kunnen vier kleurtjes geboren worden. Het blauw van Fynn waar wildkleur mama Lotje en fawn papa Buddy voor zitten en het fawn van Flo waar sorrel mamaWhisper en wildkleur papa Zagato voor zitten. Het zou geweldig zijn als er meerdere kleurtjes in het nest zouden komen, maar ook dat moeten we nog 9 weken afwachten en als het deze keer niet gelukt zou zijn, wellicht nog langer. Voorlopig geniet ik van het idee dat we zeerw aarschijnlijk midden oktober kittens gaan krijgen:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten