zaterdag 16 april 2011

Even een up-date

We hebben een nieuwe "tuin-genoot": Snow.
Tijd geleden dat ik iets schreef, dus maar eens even een up-date.
Snow is een witte Vlaamse reus van zo`n 9 kg. Vorig jaar geboren in Veenendaal als een "vrouwtje"en samen met zijn "zusje" gaan wonen bij een collega van me. Je begrijpt het al,wat nou vrouwtjes....2 mannen waren het zo bleek later. En dat is geen goed plan; 2 jonge mannetjes in het voorjaar bij elkaar, dus Flap moest een nieuw huis krijgen. Nou had ik natuurlijk Blues al, een blauw Vlaamse reus vrouwtje wat gesteriliseerd is. Geen probleem dus om daar een ongecastreerd mannetje bij te zetten. Scooter- het hangoortje wat bij Blues zat- heb ik verplaatst naar de cavia`s en Browny- het bruine dwergkonijn- en daar zijn zowel Browny als Scooter erg blij mee. Snow- zoals ik FLap heb genoemd- werd gebracht en ongelofelijk wat een beest. Zo groot en zoooo mooi:-)
Natuurlijk was het even wennen bij Blues in zijn nieuwe hok, maar het was al vrij snel duidelijk dat dit een heerlijk stel zou worden. Ze liggen over elkaar heen, wassen elkaar en liggen lekker tegen elkaar aan te slapen. Snow is echt een luie man en kan ontzettend relaxed languit in de ren liggen. Dat is heel grappig om te zien omdat hij zo groot is.Ik ben erg blij dat Snow bij ons is komen wonen:-)
Als ik bezig ben bij de beestjes dan mogen Blues en Snow ook buiten hun hok/ren spelen en dat is erg leuk. Met grote sprongen hippen ze in het rond, ontdekken alles en eten lekkere sappige grassprieten.

2 opmerkingen:

  1. Leuk verhaal. Het was toch een hotel voor konijnen en cavia's? Wordt het nu een vaste woonplaats?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We hebben een pension voor konijnen en cavia`s én 4 eigen konijnen en 3 cavia`s. Die zijn ook onderdeel van onze "veestapel".Ik ben ondertussen wel zo ver dat het best wat minder mag worden, maar daarvoor doen we niets weg, dat moet langs "natuurlijke weg afvloeien":-)

    BeantwoordenVerwijderen