zondag 17 april 2011

Poezenplannen

Omdat ik hoorde dat mijn verhaaltjes hier op mijn blog werden gemist.....vandaag over mijn "poezenplannen". Iedereen heeft wel gelezen dat Nimah en Fay weg zijn en dat het heel erg goed gaat bij Daphne in huis. De dames zijn dan ook overgeschreven op haar naam als zijnde de eigenaar en ze worden allebei aan het eind van deze week gesterilisseerd. Daphne wilde daarmee wachten totdat ze helemaal gewend waren bij haar én ze heeft volgende week de hele week vrij, dus is dat een mooi moment.
Omdat ik weet dat het goed gaat met Nimah en Fay durf ik wel te schrijven dat ik volop nieuwe plannen heb voor ons poezenvolkje. Lex heeft ooit gezegd dat er 4 poezen in huis mogen wonen en daar ga ik dan natuurlijk ook voor:-) Wat is een kattenfokker met maar 2 poezen......
Na 15 jaar alleen Abessijnen gehad te hebben, is afgelopen jaar Tess- Somali- erbij gekomen en dat vinden we een fantastisch ras. Het lijkt natuurlijk heel erg op elkaar want officieel is het één ras met de Abessijn als kortharige- en de Somali als de langharige variant. Toch zien we wel verschillen in het karakter en dat hadden we ook al wel gehoord; de Somali is iets rustiger dan de Abessijn en dat past nog wat beter bij ons. Ons( eigenlijk MIJN) plan is dus om 3 Somali`s in huis te hebben en 1 Abessijn( Kioni)

Tess wordt -hoplijk- in mei gedekt door een wildkleur Somali kater- Silfescian Zagato- en uit dat nestje hopen we een leuk poesje te kunnen houden. Zagato gaat stopppen met dekken en heeft wel een heel interessante bloedlijn want hij is helemaal níet verwant aan Tess, dus een erg mooie optie om een poesje uit te houden. Dit zijn altijd plannen want de natuur doet soms andere dingen dan je zou willen; wordt Tess krols in mei, lukt de dekking, wordt ze drachtig, worden er gezonde kittens geboren en zit daar dan ook nog een poesje bij of zijn het alleen katertjes. Dit alles maakt het zo spannend.

Het tweede plan wat ik heb is om een eigen dekkater te hebben. Niet in een kamertje apart, maar gewoon los lopend in huis. Ik zie bij verschillende fokkers dat het mogelijk is en dat is de enige manier waarop we een kater willen hebben. Een kater die altijd apart zit omdat hij sproeit in huis is geen mogelijkheid voor ons. Ik wil dus graag een katertje waarvan de vader niet sproeit in huis en die heb ik gevonden bij een bevriende fokker van Somali`s. Met Jacqueline heb ik vorig jaar Tess( en Whisper voor haar) opgehaald in Engeland. Zij heeft een fawn Somali kater; Buddy.
De planning was dat ik volgend jaar een katertje uit een nestje van Buddy en- de ook bij haar in huis levende- Lotje zou krijgen, maar ook hier had de natuur- of eigenlijk Lotje en Buddy zelf- andere plannen.
Zonder dat Jacqueline er iets van heeft gemerkt- er werd in die tijd verhuisd- heeft Buddy Lotje gedekt en vorige week kwam Jacq er dus achter dat er wat bewoog in Lotjes buik; Lotje is drachtig! Wanneer er kittens worden verwacht is niet helemaal duidelijk, maar dat het binnen nu en hooguit een paar weken zal gaan gebeuren is wel duidelijk.
Stel dat dit nest eind april wordt geboren dan zal er dus- als er een katertje in het nest zit- eind juli een klein Somali mannetje bij ons komen wonen en als Tess drachtig wordt dan zal zij half juli bevallen. Dat geeft dus heel veel uitzicht op leuk en speels klein spul en daar geniet ik nu al van. Alleen de "voorpret"is al zoooo leuk!!
Bij de "voorpret" hoort ook het verzinnen van namen en zoals het er nu uitziet gaat het katertje FYNN heten en het poesje ELIM.
Maar....de meeste mensen weten dat ik nogal veranderlijk ben, dus daarom staat er ook bij; zoals het er nu uitziet......Ik moet wel zeggen dat ik deze namen heel lekker vind klinken, dus de kans dat het deze namen worden is wel groot.

1 opmerking:

  1. heel leuk hahahaha en ik heb ook nagedacht natuurlijk...dan komt er op de stamboom DeFynn te staan..is dat wat?...mijn d...zucht...en jouw fynn...en ik denk zomaar dat je een heel mooi nest kan krijgen van Zagato...misschien dat ik Whisper ook nog een keer kan laten dekken als het staafje uitgewerkt is....denk dat dat ook een mooie combi wordt...wat dat betreft hebben we toch lekker mazzel met die engelse dames he...:-)

    BeantwoordenVerwijderen