dinsdag 19 april 2011

Zwemmen met Max en Roef

Gisteren ben ik weer voor het eerst dit jaar met Max naar het water geweest. We hadden een afspraak met Iris en Roef( Max zijn half-broer)om wat leuks te gaan doen met de heren en met zulk lekker weer.....dan wordt het zwemmen met Max en Roef. Ik haal Iris en Roef op en met z`n 4en gaan we in mijn bestelautootje op weg naar een meer waar de honden heerlijk kunnen spelen en zwemmen. Iris vindt al snel een stok en daar gaan Max en Roef achteraan; het water in. Zoals altijd heeft Max al duidelijk gemaakt aan Roef dat hij wel de oudste broer is en dat Roef zich dus wel aan hem moet onderwerpen. Dat betekend ook dat Roef de stok niet mag pakken, die eer komt Max toe:-) Een tweede stok brengt uitkomst want dan kan Roef ook ergens achteraan rennen en lekker het water in plonzen. De heren vermaken zich best, maar het is wel te zien dat het lang geleden is voor Max dat hij zo actief was in het water want hij wordt op een gegeven moment duidelijk moe. Misschien is het daardoor dat we op een gegeven moment Roef én Max samen met één stok zien zwemmen. Echt zo schetig om te zien( zie foto)Dan wandelen we lekker verder en maken we een grote ronde om het meer. De naam ben ik helaas vergeten, maar het was een prachtige plek.
Daarna zijn Iris en ik aan de beurt want we hebben ons voorgenomen lekker te gaan lunchen. Er is een prachtig plekje in de Ooijpolder en daar zitten we heerlijk in de zon, twee honden aan onze voeten en een heerlijk broodje en thee. Alsof we een dagje vakantie hebben gehad, in een prachtige omgeving. Ik heb genoten en Max ook. De rest van de dag was hij papzat.


Vandaag is het weer mooi weer en omdat ik dat gisteren al zag aankomen, heb ik gisteren al het plan opgevat om Dublin te gaan wassen. Ik heb er zin in. Eerst in huis gepoetst en daarna lekker naar stal. Om een uur of 2 in korte broek en hempie lekker in de zon mijn paard onder de douche doen. Zo leuk om mee bezig te zijn:-)
Ik weet niet zeker of Dublin al gewend is om onder de kouwe straal te gaan, maar dat is snel duidelijk; hij ondergaat alles met zijn gebruikelijke rust. Hij legt zich gewoon neer bij het feit dat het kennelijk moet gebeueren en staat zolang ik bezig ben- en dat is lang want tjonge wat is dat paard vies- braaf en rustig te wachten.
Kim die ook op stal is om Marre te wassen helpt zelfs nog mee want het valt niet mee om het wat van Dublin weer wit te krijgen. Dublin ligt altijd in zijn stal te slapen waar hij natuurlijk ook poept en dat geeft een idee hoe hij er uit zag. Na een goeie boenbeurt en een flink harde straal op hem wordt het toch wat. Hij is een hele hoop winterhaar kwijt geraakt en verder een hele hoop viezigheid.

Na het wassen mag Dublin rollen in de bak. Dat is wit zand, dus niet zo erg en als hij heeft gerold in de bak gaat hij hopelijk niet rollen in het weiland waar hij veel viezer van wordt. Na het rollen is hij er klaar voor, lekker het weiland in bij de andere paarden.

Wat een heerlijke dagen heb ik achter de rug. Mooi weer, lekker buiten met de beesten en de verwachting is dat er nog meer zulk weer komt deze week en oh ja....ik ben ook nog de hele week vrij!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten