donderdag 10 maart 2011

Meer rust....?!

Dat is wat we willen en waar we mee bezig zijn om dat wat meer te creëren.....We hebben twee weken geleden het besluit genomen om het oppassen op de "pups" van Keli flink te gaan verminderen. Het wordt ons teveel. Onze eigen honden zijn ondertussen behoorlijk rustig geworden, zelfs Max. Als we er dan een jonge hond bij komt geeft dat heel veel extra drukte en dat kunnen we niet meer aan( ha ha) Van onze eigen honden weten we ook precies wat ze aan kunnen en dat het niet erg is als ik een dag in bed moet kruipen vanwege oververmoeidheid en/of migraine. Dat komt de laatste tijd nogal eens voor en is een teken dat ik teveel wil doen. Lex heeft het erg druk op zijn werk en dan moet je keuzes maken. Als we een hond te logeren hebben dan is het moeilijker om in bed te liggen want die jonge honden bruisen nog van energie en dus viel ik me verplicht meer te doen dan als alleen Rana, Keli en Max er zouden zijn. Ik moet ook zeggen dat Max eerder ook nog veel drukker was en hij speelde dan volop met de logees waardoor we zelf minder hoefde op te vangen dan nu. Max genoot ook altijd heel erg van die logeerpartijen en dat was ook een reden om het te doen.
Het is duidelijk dat Max ook eindelijk( hij is op 3 maart 4 jaar geworden) volwassen is geworden en dat bevalt ons best:-)


Verder geeft het rust dat Nimah en Fay weg zijn. Hoewel ik ze wel mis, vooral het op schoot zitten van Nimah is echt iets wat ik mis, is het een stuk meer relaxt in huis en dat zie je ook bij Tess en Kioni. Tess heeft ook al een paar keer op schoot gezeten wat ze eerder eigenlijk niet deed. Zij en Kioni waren duidelijk steeds op hun hoede wanneer Fay weer op zou duiken met haar geblaas en gestress. Het voelt dus zeker als een goeie beslissing en de berichten vanuit hun nieuwe plekje zijn ook heel positief.Jullie zullen snappen dat dit rust geeft, want.... tjonge wat was het moeilijk....

3 opmerkingen:

  1. hierarchie bij katten zie je heel veel
    als er dan een kat wegvalt in het gezin dan zie je dat het gedrag van de overige kat(ten) verandert

    BeantwoordenVerwijderen