zondag 31 oktober 2010

Joepie, een paard

Tja velen van jullie zullen verbaast zijn, anderen weer niet want die weten al dat ik een ietsjepietsje veranderlijk mens ben:-))
Gisteren ben ik naar twee paarden wezen kijken; `s morgens naar een lieve, bruine e-pony en `s middags naar een bonte kruising van een tinker/KWPN-er. De pony van `s morgens was een heel erg lief dier. Je kon hem zo poetsen, hoefjes krabben en een zadel opleggen. Alleen toen was er een probleem. Astrid reed hem als eerste en had het al snel door; deze pony was kreupel. Heel vervelend voor zijn eigenaresse( een jonge meid) en voor ons. Zijn karakter was prima, maar zo wil je natuurlijk geen pony kopen. Helaas zijn we daar dus weer weg gegaan zonder de beslissing hem te kopen.

Maar.....`s middags waren we bij Turbo- officiƫle naam Dublin- en die was prachtig. Echt mijn type; grof, bont, veel manen en een prachtige volle, twee kleurige staart. Een groot hoofd met een stel lieve, wijze ogen erin. Natuurlijk is ook nu Astrid eerst gaan rijden die nu een paar minuten al het gevoel had dat wij maar even moesten gaan koffie drinken.....zo lekker zat ze op Dublin( de naam Turbo vergeten we heel snel). Het was even wennen toen ik op Dublin zat want hij is heel gevoelig voor wat je doet. Teugels niet te strak en hem in zijn waarde laten was het advies wat ik kreeg van zijn eigenaresse en dat werkte heel erg goed. Als hij iets te hard ging lopen en ik kwam naar voren ging hij nog harder, ging ik netjes op mijn kont zitten en de teugels niet te strak.....kwam hij weer in een net tempo. Echt een paard dus wat laat zien hoe het hoort en precies passend bij onze( Astrid, Sieneke- mijn voormalige bijrijdster, die nu ook een eigen paardje heeft-en mijn) inzichten hoe je hoort paard te rijden. Volgens zijn eigenaresse zou Dublin ook echt een paard zijn wat het goed doet op een bit-loos hoofdstel en daar ik niet anders meer wil, is dat natuurlijk fantastisch. Toch nog even de ruimte genomen om er even over na te denken, maar eigenlijk wist ik het al....Dublin wordt mijn nieuwe maat(je).

Vanmorgen heb ik gebeld om te vertellen dat ik ga voor Dublin en hij zal zo snel mogelijk verhuizen van Otterlo- waar hij nu woont- naar Lunteren waar hij straks lekker een mooie stal krijgt bij de 5 andere paarden die er staan. Ik denk dat ik heel veel kan leren van Dublin en dat we erg veel plezier van elkaar kunnen gaan krijgen. IK HEB ER ZIN IN!!

1 opmerking:

  1. Hallo

    Leuk zeg,ik heb zelf 2 paarden.Ik heb laatst ook een e-book geschreven over wat kost een eigen paard. Veel mensen weten niet waar ze aan beginnen, maar dat is bij jou natuurlijk niet het geval. Ik zou zeggen zegt dit voort, dan weten mensen met de juiste informatie of ze wel of niet een eigen paard moeten aankopen. ze kunnen erover lezen op www.paarden-informatie.com

    succes met de paarden.
    gr conny

    BeantwoordenVerwijderen