maandag 4 oktober 2010

Dierendag!

Vandaag is het dierendag en dan kan ik toch niet achterblijven om een verhaaltje te schrijven over onze dieren. Niet dat wij iets aan dierendag doen hoor, want onze dieren hebben altijd al dierendag. Net zo goed als ik niet van moederdag hou, hou ik ook niet van dierendag. Je moet naar mijn idee altijd goed voor je dieren zorgen, ik denk dat wij dat ook doen en vandaar dat we niets bijzonders maken van dierendag.
Verder zijn we niet echt in de stemming nu Keli zo ziek is. Ik heb daar nog niets over geschreven, maar dat was wel de reden dat het al dagen geleden is dat ik iets schreef. Ik had niet zo`n zin want de bezorgdheid om Keli slurpt energie.
Ik zal het even kort opschrijven: Keli heeft een leverontsteking. Dat is vorige week dinsdag ontdekt door een bloedonderzoek. Ze heeft toen gelijk een dag aan het infuus gelegen en daarna is ze thuis gekomen met een flinke hoeveelheid prednison en maagzuurremmers. Ze drinkt ongelofelijke hoeveelheden water( mede als bijwerking van de prednison) en moet dus ook heeeel vaak plassen. Ook heeft ze sinds enkele dagen weer waterdunne ontlasting en dus heb ik vandaag de dierenarts weer gebeld met de vraag wat we daaraan kunnen doen. Het is weer iedere nacht raak om er uit te moeten omdat ze de boel niet op kan houden. Verder voelt Keli zich absoluut niet lekker en dat is niet leuk om te moeten aanzien.
We zijn heel benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen. Keli moet over 2 weken weer bloedprikken en dan zien we of de prednison heeft gedaan wat de bedoeling is. Mocht dat niet zo zijn dan moeten we naar de internist met haar om een echo van de lever te laten maken en evt. een leverbiopsie.
Kortom, zorg alom....

Verder hebben we best goed nieuws hoor. Alle pups zijn vertrokken en over hen horen we goeie berichten, dus dat is heel fijn.

Met de kittens gaat het ook heel goed. Kioni en Stavros van Fay zijn nu 4 weken en die hobbelen al vrolijk rond in de doos.
Goba en Jima( een blauw katertje en een blauw poesje) van Nimah en geboren op 26 september, zijn nu dik 1 week en de oogjes beginnen open te gaan. Zij groeien ook goed en wonen samen met Kioni en Stavros in dezelfde doos.
Gelukkig dat het kleine volkje het zo goed doet ( nadat van beide nestjes een kittentje is overleden)want ik kan niet zo veel meer hebben op dierengebied. we hebben de laatste tijd wat tegenslagen gehad en daar wordt een mens niet blij van. Zeker niet als je dieren zo`n grote rol spelen in je leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten