vrijdag 29 oktober 2010

Nowa

Sinds gisteren hebben we Nowa te logeren. Nowa is een pup uit het laatste nest van Keli. Hij heette bij ons Sido en was de grootste reu in het nest. Hij is nu 3 maanden en tjonge wat is hij groot. Een stel voorpoten waar je""u"tegen zegt en verder prachtig gebouwd met een mooie kop erop. Maar het allerbelangrijkste; Wat een lieve hond!! Zo relaxed kwam hij hier binnen stappen. Hij herkende duidelijk zijn geboorte huis én de honden en mensen hier. Heel enthousiast was hij tegen mij. Springen, likken en duidelijk blij me te zien:-). Fijn voor zijn baasje Karin, die het toch best een beetje moeilijk vond om hem te brengen. Moet je je hond(je) wat je eigenlijk nog maar kort hebt( hij is eind september naar hen toe verhuisd) alweer weg brengen voor een logeerpartij, maar.....na deze enthousiast reactie was de twijfel of het goed zou gaan wel weg bij Karin.
Ik moet zeggen dat Keli ook vrij rustig op hem reageerde. Natuurlijk moest ze weer even laten zien dat ze nog steeds het respect verdiend dat ze als moeder verwacht, maar kennelijk reageerde Nowa goed want het was al heel snel klaar.
`s Middags zag ik Nowa zelfs spelen met Keli en dat komt bijna nooit voor. Keli "verlaagd" zich niet tot spelen met één van haar kinderen en nu dus wel. Dat heeft volgens mij alles te maken met de manier waarop Nowa zich laat zien.....wat een heerlijke hond:-)
Ook toen Lex tussen de middag thuis kwam om Nowa te zien was Nowa weer helemaal blij en enthousiast.


Dit is Nowa vlak voordat hij hier vertrok. Ik zal ook nog een foto maken hoe hij er nu uit ziet.

`s Middags ben ik met het hele spul in het autootje naar het bos gereden om ze lekker even te laten dollen. Keli en Max waren natuurlijk heerlijk aan het rennen en ravotten, Rana snuffelde lekker in mijn buurt om zich heen en Nowa huppelde met me mee over het pad. Hij rende af en toe even achter Keli en Max aan, maar kwam al heel snel bij me terug. Zeker als ik even op mijn hurken ging zitten om hem terug te roepen. En dan kwam hij kwispelend en blij mijn kant weer op rennen.
Na Steffi( het teefje uit het laatste nest) was Nowa(Sido) mijn favoriete pup en dat maakt hij zeker waar:-)Ik val nou eenmaal altijd voor de grootste en meest "lompe" pups in het nest en als je deze beer ziet....groot is hij zeker. Lomp durf ik niet te zeggen want Karin leest dit blog ook.

En dit is NOWA nu

Er is wel een "minpuntje": Nowa herinnerd zich ook nog heel goed dat hij hier in huis altijd mocht plassen en poepen. Dat dit alleen voor jonge pupjes geldt is -nog- niet tot hem door gedrongen en dus plast en poept hij vrolijk van zich af. Niet heel erg hoor, hij is pas 3 maanden en snapt het gewoon nog niet helemaal. De herinnering is natuurlijk van nog niet zo lang geleden want thuis is hij wel zo goed als zindelijk. Hij probeerde gisteren ook bij Keli te drinken. Ging op zoek naar Keli`s tepels en dat was niet zo slim. Keli was daar duidelijk niet van gediend en dus werd hij weg gesnauwd. Dit maakt wel duidlijk dat hij zich hier in huis weer "puppy" voelt en dat vergeven we hem met liefde:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten