vrijdag 15 oktober 2021

gelukkig ook goed nieuws!




Na het inslapen van Caramel was het voor ons snel duidelijk; er zou weer een paard komen. Wim en ik hebben ontdekt dat we het er samen voor over hebben om elke dag naar stal te gaan en samen te zorgen voor ons paard. Wim maakt zowiezo altijd de stal schoon omdat dat te zwaar is voor mij- vind Wim....en ik eigenlijk ook wel haha- en ik ga dan ondertussen aan de slag met poetsen van het paard ed. We hadden ook bedacht dat Wim met Caramel zou gaan leren om hem voor de kar te laten lopen en daar heeft Wim nog steeds veel zin in.

Dus zijn we op zoek gegaan naar een nieuw paard waar ik op kan rijden en wat ook voor de kar kan. Omdat ik dacht niet persé aan een Tinker vast te zitten hebben we ook nog pony`s gekeken. En die zoektocht heeft ons van heel dichtbij huis- in Strijen, ongeveer 8 km van huis- tot in Noord- Friesland gebracht, waar we een heel leuke bonte pony hebben bekeken. 

De merrie die we in Strijen hebben bekeken-Anne- was een zwarte Tinker met 2 witte sokken. Ik heb op haar gereden en dat ging super. Heel gevoelig op mijn signalen dus zeker een paardje wat ik weer bitloos zou kunnen rijden. Maar ik had het gevoel niet helemaal. Ik wist niet wat het was maar ik heb het afgezegd. Vervolgens zijn we naar nog 4 pony's wezen kijken waarvan 1 in Friesland. Dat was een bijzonder gekleurde pony waar we gelijk een naam voor wisten; Nougat. Maar.....ik voelde de klik echt niet. Nougat trok ook duidelijk naar Wim en hij wilde wel voor hem gaan. Maar ik moest eerlijk zijn; zijn uiterlijk kon me niet bekoren. Een vrij zwaar lijf boven een stel sprietige benen. Ik ben natuurlijk altijd tinkers gewend geweest en dat zijn stevige benen met veel sok. 

Op de terugweg uit Friesland wist ik het voor mezelf; ik wilde terug naar de eerste tinker want zij bleef in mijn hoofd hangen. Zij was natuurlijk het eerste paard wat ik zag na Caramel en kennelijk had ik het nodig om nog wat anderen te zien voordat ik het beeld van Caramel uit mijn hoofd had. Ik heb contact opgenomen, Anne was er nog en ik mocht weer komen kijken. Toen was het heel snel duidelijk, ik vond haar nu helemaal passend bij mij.

We hebben een trailer gekocht en we hebben haar dus met de nieuwe trailer opgehaald want Wim en ik vonden het een goed idee om snel weer met een paard in de trailer te rijden om de slechte ervaring van de rit met Caramel achter ons te laten. 

En nu staat Anne in de stal van Caramel als ons nieuwe paard en we hebben haar CLOVER genoemd. Ik vind Anne niet echt een paardennaam, ik heb een neef die Anne heet én Anne komt uit Engeland dus hebben we een Engelse naam voor haar bedacht. Natuurlijk moeten we nog een band opbouwen maar in de afgelopen week kreeg ik voor her eerst een hinnikje toen ik op stal kwam!!

1 opmerking:

  1. Wat super dat je zo goed naar je gevoel jebt kunnen luisteren! Veel geul met Clover!!

    BeantwoordenVerwijderen