donderdag 20 mei 2021

Flicka



Ik zie dat ik nog maar één keer heb geschreven over onze nieuwe pup. Ze is zaterdag 7 weken en dus mogen we haar bijna gaan halen. 

We zijn wezen kijken toen de pups 2 weken waren. Dat is super schattig om te zien en ook fijn om te zien dat hun moeder Vega heel goed aan het moederen was. We wilden met 4 en 6 weken weer gaan kijken maar helaas is het niet gelukt om te gaan met 4 weken( en ook niet met 5 weken) omdat ik behoorlijk ziek ben geweest. Zo teleurstellend om de afspraak, om weer bij de snel veranderende pupjes te gaan kijken, af te moeten zeggen. Maar gelukkig is het wel gelukt om te gaan met 6 weken. We wisten al dat we dan ook ons pupje zouden mogen kiezen dus dat was best heel spannend. Van de 7 pups waren zijn er 3 teefjes en dus moesten we uit die 3 prachtige ijsbeertjes een keus maken.

We hebben goed geluisterd naar de beschrijving die Marianne- de fokster- van ze gaf om het karakter te kiezen wat het beste bij ons zou passen.

Teefje geel; een heel aanwezig meisje met een enorme drang om bij haar baasje te zijn. Heel leergierig en nu al zeer eigenwijs, op haar kontje zittend, alles aan het bestuderen.

Teefje roze; een wat "harder" teefje- in vergelijking met de zusjes dan en "hard" bij een witte herder is zeer betrekkelijk hoor. Maar een pittig tante-tje, wat harder met bijten en ook niet gelijk onder de indruk.

Teefje grijs; een wat minder opvallend meisje met een rustige aard. Wat minder in het oog springend dus zeker niet "haantje de voorste".

Ik denk dat mensen die mij goed kennen kunnen raden welk teefje ik heb gekozen. Ik mocht de keus maken wat dit hondje is mijn hond en Jente is Wim`s hond- ze zijn natuurlijk gewoon van samen want we zorgen er ook samen voor, maar zo hebben we dat bedacht ;-)

En het is geworden......teefje GRIJS

Wat is het heerlijk om te weten welk meisje van ons wordt. Wij hadden eerste keus, dat is een voordeel maar maakt het ook moeilijk hoor. Maar de mensen voor de andere teefjes hadden ook al gekozen en laat nou iedereen zijn eerste keus teefje in huis gaan krijgen. Dat zal dan vast zo moeten zijn!

En haar naam wordt Flicka. Dat betekend meisje in het Zweeds en dat vinden we heel leuk naast Jente want dat is meisje in het Noors. Op haar stamboom heet Flicka "Make love of Black and White Island". Jente komt bij dezelfde fokker vandaan en heet officieel "Gentle of Black and White Island". Hoe leuk is het dat wij op een eiland wonen- de Hoeksche Waard- en straks dus een wit en een zwart meisje hebben.

Over 9 nachtjes gaan we ons kleine wondertje ophalen <3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten