vrijdag 11 oktober 2019

Nieuwe kostganger....Ravi

Nogal onverwacht is Ravi hier komen wonen. Een aantal bekenden vroegen ook of ze wat hadden gemist.....nee hoor, ik heb gewoon vrij impulsief een nieuwe Somali kater gekocht.....in de Oekraïne.

Ik volgde deze fokker- Victor Sharavin- al een poosje omdat ik zijn Somali`s erg mooi vind. Ook qua stamboom zijn zijn katten interessant. Tot nu toe was ik nog niet in de gelegenheid om een kitten bij hem te kopen, maar nu....wel. Op Facebook zag ik een foto van 2 wildkleur katertjes met hun moeder staan. Toen ik vroeg of er nog 1 beschikbaar was kreeg ik een bevestigend antwoord. Deze Victor is nogal zakelijk dus de prijs kwam er ook gelijk bij en dat was voor mij een reële prijs. Natuurlijk komen daar nog transport kosten bij want ik ga zelf niet naar de Oekraïne om een kat op te halen.

Dat was woensdag avond. We waren het snel eens dat "Marvel" bij mij zou komen wonen. Toen ik vroeg wanneer hij zou kunnen komen was dat nogal "schrikken"....het antwoord was namelijk aankomend weekend...oeps...dat is snel
Een koerier zou Marvel komen brengen met de auto en hij zou zondag aan het eind van de middag of in de avond aankomen. Ik hoefde dus nergens heen om hem op te halen maar hij zou gewoon thuis worden afgeleverd. Het is iets later geworden want de reis was ws langer dan verwacht, maar maandag ochtend om 5.30u is Marvel hier aangekomen.

Niet te geloven wat een stoer kitten hier binnen is gekomen. Hij ging gelijk op onderzoek uit. Hij liep te mauwen dus heb ik hem water en wat te eten gegeven en dat ging ongelofelijk snel naar binnen. Hij heeft aan van alles lopen snuffelen en was er zelfs al voor in om te gaan spelen. In de loop van de ochtend heb ik Pebbles ook in de kamer gelaten want zij is van dezelfde leeftijd als Marvel.

Alleen die naam... Ik kon het maar niet onthouden en het "bekte" ook niet echt lekker. Aan de hand van de letters van de fokker/cattery naam hebben we zijn nieuwe naam bedacht; Ravi!

Ondertussen is Ravi gewend aan Pebbles, is ook Arun in de huiskamer en gaat het goed met Kytah en Jente. Ik ben dus heel blij met zijn komst. Niet alleen voor mezelf, maar ook voor collega fokkers. Ik vind het moeilijk dat er zo weinig katers zijn waarmee gedekt mag worden. Ook Happy- die hier ook woont- zijn er flinke restricties; hij mag alleen voor Marielle, Gea en mij dekken. Daarom kreeg ik nogal eens aanvragen voor een dekking van Arun( en daarvoor Beer en Olle). Nu Arun met pensioen is vind ik het fijn om weer een kater te hebben waarvan ik zelf mag bepalen hoe vaak hij mag dekken. De enige restrictie die Ravi heeft is dat er geen kittens van hem naar de Oekraïne verkocht mogen worden.
Maar eerst mag Ravi lekker groeien en bloeien en lekker spelen met zijn vriendinnetje Pebbles. Wie weet, misschien worden zij mijn nieuwe "love duo" na Fynn en Flo jaren geleden?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten