woensdag 2 oktober 2019

het nest van de Russische componisten

Ondertussen zijn de kittens van Madara flink aan het groeien. Ze zijn nu ruim 5 weken en ze lopen door de poezenkamer heen te stappen. Vaak ook met elkaar aan het spelen en eten en "op de bak gaan" gaat ook al goed.
Ik moet wel zeggen dat ze minder snel en minder ondernemend zijn dan de Somali kittens. En eerlijk gezegd vind ik de somali kittens daarom aansprekender. Maar deze 3 kereltjes- natuurlijk weer 3 katertjes...daar heb ik patent op- doen het heel goed. Hun "points"beginnen steeds meer door te komen wat betekend dat hun oortjes, neusje, voetzooltjes ed steeds wat meer kleur krijgen. Daardoor worden ze steeds mooier.
Moeder Madara is een super relaxte poes. Dat heb ik nog nooit zo gezien. Van af het begin gaat ze gewoon weg bij de kittens om een poos voor het raam in de huiskamer te komen zitten. Ze zorgt echt hartstikke goed voor haar hummels maar is er niet helemaal op gefixeerd. Alleen moeten ze na een week steeds weer verhuizen van plek van haar. Maar dat kan ze nu wel vergeten; de mannetjes lopen de hele kamer rond en laten zich heus niet vertellen waar ze precies moeten blijven.

De namen zijn ook bekend. Ik heb in Rusland gezocht omdat deze katertjes allemaal kortharig zijn als hun vader Aziz en dus zijn het "Russen"in de kleur blue point. Helaas is de Pika Blu nog steeds geen erkend ras.
Maar ik vond het daarom wel leuk om in Rusland naar namen te zoeken en ben uit gekomen op componisten.
De namen zijn;
Bahir Dar`s Igor Stravinsky
Bahir Dar`s Sergej Rachmaninov
Bahir Dar`s Pjotr Tsajkovski
Een hele mond vol voor deze kleine hummels, maar hoe leuk zou het zijn als hun roepnaam de voornaam op de stamboom wordt.

Omdat Jente niet echt te vertrouwen is met de kittens zijn ze voorlopig nog in de poezenkamer. Ik kan
niet het risico nemen dat Jente in haar onbenulligheid een kitten kapot bijt omdat ze er mee wil spelen. We moeten Pebbles ook al regelmatig redden omdat Jente dan de staart van Pebbles in haar bek heeft. Ik heb Pebbles al wel een keer van zich af zien slaan maar dat was kennelijk nog niet hard genoeg om Jente echt af te schrikken.
dat het nooit saai is hier in huis mag duidelijk zijn haha


Geen opmerkingen:

Een reactie posten