dinsdag 5 maart 2019

Geboortenieuws

Vandaag zijn ze geboren; de kittens van Arun en Bibi. Net iets over 00.00 u werd het eerste kitten geboren in de poezenkamer. Ik zat op de bank in de huiskamer en hoorde duidelijk een kitten piepen.....en daar kwam Bibi aan met het eerste kitten in haar bek.
Snel naar boven gegaan met Bibi en het kitten en daar werd ongeveer een half uur later een tweede kitten geboren. Dat viel niet mee want het lang in stuit en Bibi beet me in mijn handen toen ik wilde helpen. Maar gelukkig was het wel gelijk levendig. Na nog een minuut of 20 kwam nummer 3 en dat was de laatste. Bibi ging liggen slapen en eindelijk hadden de kittens de kans om op zoek te gaan naar een tepel. Het was allemaal wennen voor Bibi want ze heeft de kittens niet gelijk gewassen en ook de nageboortes werden niet opgegeten. Ze was te druk met zichzelf..... Wim en ik hebben de kittens dus schoon en droog gewreven. Het eerste kitten moest ook warm gewreven worden want dat was wat afgekoeld in de poezenkamer toen ik het nog niet in de gaten had.

Het zijn 3 blauwe kittens en mijn vermoeden is dat het 2 poesjes en 1 katertje zijn. Ik durf dat nog niet met zekerheid te zeggen en ook nog niet over de vachtjes(lang en/of korthaar), maar ik denk......2 x Somali(lang haar) en 1 x Abessijn variant( kort haar).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten