zaterdag 23 maart 2019

groeien als kool

de 3 Musketiers
De 3 musketiers doen het zo goed. Ze hebben dikke ronde buikjes en kijken al heel wijs de wereld in. Ze scharrelen al lekker door de doos en ik zie ze sterker worden. Behalve mama Bibi hebben ze ook een pleegmoeder want Madara vind het heel leuk om bij de kittens te zitten/liggen. De 3 kereltjes gaan dan gelijk bij Madara op zoek naar "de tiet" maar helaas voor hen heeft Madara natuurlijk geen melk. Wel duidelijk is dat Madara vast ook een fantastische moeder zal zijn. Ik hoorde van Janny( de fokker van Madara) dat Madara`s moeder Dunya ook zo`n geweldige moeder was.

De komende dagen ga ik de 3 musketiers van de poezenkamer naar de huiskamer verhuizen. Ze zijn er aan toe om meer uitdaging rondom zich te krijgen en ik wil dat ze alles gaan ervaren wat er hoort bij een gezin. Nog wel spannend hoe dat zal gaan met Kytah en Jip maar ik ben aan het verzinnen hoe ik dat ga aanpakken.

Afgelopen week is er- weer- een poes bij Arun geweest om gedekt te
Bibi met haar kittens
worden. Deze keer een fawn poes- Lita. Lita is een paar jaar geleden ook bij Fynn( de opa van Arun) geweest om gedekt te worden en nu dus voor Arun.
Lita heeft een prachtige stamboom dus ik heb al gelijk een kitten gereserveerd haha Eerst maar eens zien of Lita drachtig is geworden en wat er uit komt aan kittens. Maar....ik wil echt weer 2 poesjes erbij gaan krijgen want nu heb ik als Somali alleen Bibi en dan natuurlijk Madara.

Het is zo genieten van dat kleine spul dat ik dat weer vaker wil. Ik heb natuurlijk tegenslag gehad met wat poezen die ik had voor het fokken; Mila is herplaatst omdat ze niet happy was in mijn drukke huishouden, Fiep werd een veel te felle moeder om haar bij de anderen te kunnen houden en Loua is in 2018 ingeslapen vanwege de chronische diarree die ze had. Daarom ben ik ook zo blij met met Bibi die een geweldig goede moeder blijkt te zijn.
pleegmoeder Madara

Ik hoop dat er binnenkort nog een poesje komt om gedekt te worden. Een dochter van Mila en Olle- hier geboren in 2018- mag ook een keer een nestje krijgen. Ik hoop dat ze kiezen voor Arun als dekkater want dan zou ik heeeeel graag een kitten( kater of poes) uit deze combinatie hebben. Het leuke is dat ik dan verder kan met de lijn van Mila( is zij niet voor niets uit Zweden gekomen), dat Olle in dat kitten zit( en in Olle zit dan ook nog mijn allerliefste Suus, ook uit Zweden) en als de vader Arun wordt dan is ook de lijn Fynn- Beer- Arun in dat kitten vertegenwoordigd. Maar....het is natuurlijk aan de eigenaar van Otje of ze "gebruik" wil maken van Arun.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten