vrijdag 22 februari 2019

Bibi`s dracht..

De dracht van Bibi vordert.
Toen we terug kwamen na onze week op Texel was ze duidelijk gegroeid. Zo mooi om te zien hoe zo`n buik steeds meer op begint te bollen en natuurlijk ben ik alweer aan het raden hoeveel kittens erin zitten. Ik hoop op 3 want ik vind haar nog niet zo dik. Omdat ik ook niet precies weet wanneer ze gedekt is weet ik ook niet hoeveel weken ze nu drachtig is. Dat betekend dat ik ook niet weet hoe lang ze nog door zal groeien. Maar goed....hoe dan ook.....een stuk of 3 kittens in een eerste nest zou toch prachtig zijn. Wat als eerste belangrijk is dat ze goed gaat bevallen en dat ze gezonde kittens gaat krijgen. Een nest van 1 kitten vind ik eigenlijk niet echt een nest en dat is ook veel minder leuk voor een kitten want dan is er geen speelmaatje. Dus hoop ik op minimaal 2 en dan graag een Somali poesje in fawn.......want dat mag dan blijven om de lijn van Arun verder door te zetten. Dat zou dan de 4e generatie worden na Fynn, Beer en Arun....Dat poesje zou ook weer gedekt kunnen worden door Happy, dus dat zou perfect zijn. Maar.....eerst maar eens afwachten wanneer ze gaat bevallen( dat is op zijn vroegst vanaf 28 februari) dus dan wordt het spannend. Ik hoop maar dat ik het goed in de gaten heb en dat ik erbij kan zijn. De doos om in te bevallen zal ik in het weekend klaar gaan maken.

Wat het extra spannend maakt is dat het zowel van Bibi als van Arun de eerste kittens worden. Spannend wat er voor kleurtjes gaan komen en hoe de kittens eruit zien.

Ondertussen groeien Happy en Madara ook als kool. Happy is echt een Somali; aanwezig,
opdringerig en nieuwsgierig haha Hij is echt een ondeugd en wil overal bij zijn om zich mee te bemoeien. Met Madara heeft hij al een geweldige band. Zij stoeien, spelen tikkertje en zijn ook heel lief tegen elkaar. Zo leuk om 2 jonge katten samen op te zien groeien. Maar....er
komt een moment dat Happy naar de katerkamer moet. Madara is al aan de pil want zij was al een paar keer krols en ik vond de belangstelling van Happy iets te intiem. Op het moment dat Madara van de pil af gaat om toe te werken naar een nest van haar, zal Happy toch echt moeten "verhuizen".
Gelukkig duurt dat nog een paar maanden want Madara is geboren in juni en dus zal ze zeker t/m april aan de pil blijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten