donderdag 7 februari 2019

Avontuur

Kytah
Morgen ga ik samen met Wim en de 2 jonge honden voor een week naar Texel. Ik vind dat heel spannend omdat Kytah weer voor het eerst in de auto gaat. Toen we haar hebben opgehaald in Stavenisse kreeg ze van te voren medicijnen om de autorit wat makkelijker voor haar te maken. Nu heb ik die medicijnen gelukkig ook zodat ze er hopelijk zo min mogelijk last van heeft. Natuurlijk is haar "grote- kleine" vriend Jip ook mee en dat geeft vast wat steun.
Op Texel zal het ook spannend zijn hoe het wandelen gaat. Gelukkig is het om deze tijd niet heel druk op het strand, dus ik heb goeie hoop- had ik die niet dan zou ik niet aan dit avontuur beginnen- dat Kytah zich veilig genoeg zal voelen om over het strand te durven rennen samen met Jip.

Jip
Jip mag wel los want hij komt goed terug, maar met Kytah durf ik dat niet te proberen. Als ze ergens van schrikt zet ze het op een rennen. Hoewel Texel een eiland is en ze er dus niet af kan, is het te groot om haar kwijt te willen raken. Daarbij is ze nog steeds zo bang voor mensen dat ze zich absoluut niet zal laten benaderen. Ik heb dus een extra lange rollijn gekocht. Ik had er al één van 8 meter, maar deze is 10 meter. Hopelijk heeft ze dan het gevoel toch heerlijk te kunnen rennen.

Omdat ze ondertussen ook steeds vrijer is met bewegen als Wim hier is, zal ze in het huisje ook zeker tevoorschijn komen om te spelen met Jip.

Bibi en Madara
In huis komt mijn vriendin Caroline op het achtergebleven spul passen. Max blijft hier omdat hij het wandelen in de vakantie op Texel absoluut niet meer aan kan. Caroline houdt van honden en Max zal van haar dus zijn aandacht krijgen. Fantastisch om zo`n vriendin te hebben die voor al mijn beestenspul wil zorgen als ik weg ben!!

Ze zal in zo`n week Bibi vast zien groeien want die is over de helft van haar dracht en dan gaat een poes vaak flink aan het groeien. Ik ben benieuwd hoeveel verschil ik zie als ik na een week weer thuis kom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten