dinsdag 17 juli 2018

Er gebeurt veel op kitten gebied

Waar moet ik beginnen.....

Otje is al weer een paar weken geleden verhuisd. Zij heeft haar plekje gevonden bij Erica en haar gezin. Ondanks dat Otje nog een klein beetje snotterde mocht ze toch naar haar nieuwe huis en daar werd ze enthousiast ontvangen. Otje was niet verlegen en heeft zeer snel haar plekje gevonden. Ze moest toch nog even naar de dierenarts om zeker te weten dat ze goed zou herstellen met wat hulp van Metacam en een Cavasan oogzalfje. En omdat ik goed contact heb met Erica weet ik dat Otje goed is opgeknapt en dat ze enorm van haar genieten. Otje is een ondernemende, ondeugende en aanhankelijke kleine dame.

En dan Aagje-zusje van Otje.... Aagje had veel meer last van snotteren en niezen dan Otje en dat betekende dat zij nog niet kon verhuizen op het moment dat ze 13 weken was. Ik wilde eerst nog met haar naar de dierenarts om zeker te weten dat ik het goed zou doen voor Aagje. Nu kreeg ik dan toch een antibiotica kuurtje voor Aagje om haar er door heen te helpen. Natuurlijk contact opgenomen met Annelies van de Cattery van de opleiding voor oa dierenarts- assistentes in Barneveld. We besloten de verhuizing even uit te stellen en te wachten totdat aagje hersteld zou zijn. Toen ik het gevoel had dat Aagje een stuk beter was heb ik Annelies gevraagd wanneer ik haar zou komen brengen. Dat was vorige week maandag. Helaas begon Aagje toch weer te niezen en dus werd Aagje haar antibiotica kuur verlengd door de dierenarts van de school. Helaas heb ik gisteren gehoord dat er door de dierenarts wordt afgeraden om Aagje in de groep katten te plaatsen die ze op school hebben. Die katten worden gebruikt om de leerlingen van alles te leren rondom het hanteren ed van katten. Dat kan best wat
stressvol zijn voor een poes en dus is de dierenarts bang dat Aagje terugkerende klachten zal hebben.
En dus ben ik Aagje vandaag op gaan halen. Ze vonden het ontzettend jammer op school omdat Aagje zo`n ontzettend leuke, lieve en ondeugende poes is.

Nu heb ik dus zowel Aagje als Tos weer hier thuis. En nu heb ik besloten om voor Tos een nieuw thuis te zoeken en Aagje hier te houden zodat zij de tijd krijgt om helemaal te herstellen zonder de stress van weer een verhuizing. Ik hoop dus dat er iemand is wie Tos een leuk nieuw thuis wil geven.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten