zondag 22 juli 2018

Jojo.....Jip

Foto in Cyprus
En dan mijn nieuwste aanwinst....een hondje van Cyprus met de naam Jojo is mijn kant op gekomen en nu heet hij Jip.

Ik keek al een poosje naar een herplaatser; liefst een teckel, maar een herplaats teckel die bij kleine kindjes kan is niet makkelijk te vinden. Op een site voor herplaats hondjes kwam ik ineens een foto van Jojo tegen. De foto sprak me aan en ik heb geïnformeerd.
Bleek ik de eerste te zijn die reageerde en na een gesprek met één van de dames van deze herplaats site wilde ik wel voor Jojo gaan. Het feit dat hij bij iemand uit huis kwam vind ik een fijn idee. Niet van de straat maar bij iemand in huis groot geworden. Nou ja groot....het is een ukkie én hij is ongeveer 9 maanden...
Ik zou nog een huisbezoek krijgen en als dat goed was dan zou Jojo in september komen. Vorige maandag hoorde ik ineens dat Jojo die zaterdag al naar Nederland kon komen. Oeps....even mijn plannen een beetje aanpassen, een filmpje maken ipv een huisbezoek en regelen dat hij zondag kon komen omdat ik die zaterdag nog moet werken....
1e dag
En dan kan ik Jojo zondag middag op gaan halen in Arnhem. Ik vind hem gelijk zo leuk en wat is hij lief! Wat moet dat kleine ventje allemaal meemaken zeg. Zaterdag kom je uit Cyprus vliegen waar je in de opvang ook nog bent gecastreerd, dan mee naar Arnhem in huis bij iemand die je niet kent en waar nog veel meer hondjes lopen en dan zondag mee met een vreemd mens naar een huis in Ede..

Lief mannetje
Maar hij doorstaat het allemaal prima en `s avonds weet ik ineens zijn naam; JIP.
Jip doet het allemaal best heel goed en volgt mij als een schaduw. Hij moet het van mij hebben als zijn veiligheid want verder is natuurlijk alles nieuw. De kennismaking met Max verloopt heel makkelijk, maar dan de katten......
De katten reageren heel gestrest op Jip en vooral Fiep lijkt heel woest te zijn dat Jip binnen is gekomen en als haar kittens dan schrikken van Jip en gaan blazen, vind ze het genoeg en vliegt Jip aan. Hij heeft gelijk een haal in zijn neus te pakken en dat bloed flink. Omdat Fiep erg agressief is naar Jip moet ik besluiten om Fiep met haar kittens in de gang te zetten.

Jip is dus niet zomaar geïntroduceerd in huis. Hij jaagt in de tuin ook naar de kwarteltjes in de
Jip en Fynn samen op de bank
volière, hij jaagt de katten op in de ren en op straat reageert hij sterk op langs rijdende fietsers en auto`s. Daar moet ik dus nog wel wat energie insteken om dat goed te krijgen want hij zal toch echt moeten wennen aan de katten. Ik heb het idee dat Jip snel leert en hij is het waard om mijn tijd in te steken want hij heeft mijn hart al veroverd. Vandaag is Jip een week hier in huis en gisteren heb ik Fynn( op advies van Gea. Bedankt voor het meedenken Gea) in de kamer gehaald zodat Jip als eerste aan hem kan wennen.
Dat was grappig om te zien. Jip wist niet wat hij met Fynn moest. Hij ziet wel dat Fynn een kat is maar hij reageert totaal anders dan Jip verwacht......niet haha

Geen opmerkingen:

Een reactie posten