donderdag 19 juli 2018

de kittens van Fiep

Chumbani
De drie jongens van Fiep worden al echt doerakken. Ze spelen, klimmen, rennen en stoeien dat het een lieve lust is. Vaak zit Fiep ergens bovenop( bijv. de tafel ) om op haar gemakje te bekijken wat haar zoons aan het doen zijn. Als ze het dan tijd vind dat ze komen drinken worden ze geroepen en meestal volgt er dan ook een wasbeurt voor één van de drie.

Jabari, Katani en Chumbani hebben alle 3 hun eerst onderzoekje bij de dierenarts al gehad en ze zijn gechipt en ge-ent. En gelukkig alle 3 gezond verklaart. Alle 3 een klein beetje vieze oogjes, maar dat is ondertussen onder controle. Altijd fijn om te horen dat ze door de "apk" zijn gekomen!

Alle 3 de kerels
Tos erbij als een grote- half-broer
Het lastige is wel dat Fiep nog steeds ontzettend beschermend is naar haar kittens en dus is het niet mogelijk om de ander katten er bij te hebben. Dat maakt het zo lastig om een nest van Fiep te hebben dat ik heb besloten om haar te laten steriliseren. Als de kittens weg zijn gaat ze naar de dierenarts om geholpen te worden. Ik hoop dat h
aar gedrag daar van verandert en dat ze de andere poezen- en hun toekomstige nestjes- gaat accepteren. Ik wil Fiep graag houden want ze is mijn lievelingspoes, maar ik wel niet steeds die onrust in huis. Kortom....ik hoop dat Fiep zich gaat gedragen en dat ze een leuke tante gaat worden voor de kittens die hier nog geboren gaan worden.

Alle 3 deze kereltjes zijn ondertussen besproken. Chumbani( Somali fawn) gaat bij een ouder echtpaar met nog een poes wonen en Katani en Jabari gaan samen naar een gezin met 2 jonge kinderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten