dinsdag 9 januari 2018

Snotterigheden

Opa Fynn, mama Mila en de 3 jongens
Het gaat goed met de 3 katertjes van Mila; Caesar, Julius en Nero. Ze groeien goed, zijn ontzettend speels en gezellig. Als je ze door de kamer ziet rennen en vliegen dan is het duidelijk dat het 3 gezonde jonge mannen zijn. Maar.....ze zijn al wel een poosje aan het niezen en Nero( het Somali kitten) is behoorlijk aan het snotteren. Ze reageerden alle 3 heftig op de eerste enting en dat blijft lang na-ijlen.
Donderdag zijn ze weer aan de beurt om naar de dierenarts te gaan voor hun tweede enting en lichamelijk onderzoek en dat vind ik wel fijn. Dan kan er even goed geluisterd worden naar de longetjes( die waren vorige keer prima) en het hartje( verwacht ik ook geen problemen want dat was de vorige keer ook dik in orde bij alle 3), want dan weet ik zeker dat het goed gaat met de mannen.

Ik hoop dat ze dan wel hun tweede enting mogen hebben maar het zou ook kunnen dat ze wellicht een kuurtje antibiotica moeten hebben voordat ze geënt mogen worden. Gelukkig hebben we daar de dierenarts voor om dat te beslissen en dat hoor ik dus donderdag.

Nero en Julius
Ondertussen zijn zowel Nero als Julius besproken maar om de één of ander reden is er voor Caesar
nog geen nieuw thuis. En hij is zo leuk!! Er is wel iemand wezen kijken en die was heel enthousiast maar omdat het kitten voor zijn moeder zou zijn moest hij nog even overleggen. Deze mevrouw was net verhuisd en ze wil eerst lekker op haar gemak zijn in haar nieuwe huis voordat ze een kitten wil. Dat kan ik heel goed begrijpen en dus blijven zij op mijn lijstje staan voor een volgend nest.

Caesar
Vandaag kwamen er ook mensen kennismaken  die nog niet speciaal op zoek waren naar een kitten maar gewoon graag wilde horen en zien hoe ik ben als fokker en natuurlijk hoe de poezen/katers hier zijn. Zo jammer dat je dan kittens hebt die niezen en snotterige oogjes hebben, maar ik geloof dat ze er niet van streek van waren. Zij hebben
meerdere katten en weten dat zoiets wel eens de kop op kan steken.
Al met al dus nog geen nieuw thuis voor Caesar. Ik had nog iemand die belangstelling had maar die twijfelde nog tussen 2 rassen, nog iemand die had gemaild maar na mijn mail dat Caesar beschikbaar is ...niets meer gehoord.... Jammer natuurlijk maar er komt vast nog wel iemand die dit leuke ventje een gezellig en warm nieuw thuis wil geven. Voorlopig eerst donderdag de dierenarts maar even afwachten en dan blijven ze in ieder geval nog een week hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten