woensdag 24 januari 2018

Nero

Ik fok al jaren( sinds 2005) en toch maak ik weer nieuwe dingen mee. Van dit nestje van 3 kittens is nu al het tweede katertje wat was gereserveerd en toch niet gaat verhuizen naar de geplande eigenaar.
Dat moet ook kunnen hoor want tenslotte gaat het niet om een pak melk of boter en dus mag een nieuwe eigenaar er altijd van af zien om het kitten in huis te nemen als dat om de één of andere reden niet uit komt. En dat is nu dus gebeurt. 
Degene waar Nero naar toe zou gaan heeft een oude kat die niet meer is ingeënt en dus zou het gesnotter van Nero misschien problemen op kunnen leveren. Nu mailde ik omdat het heel goed gaat met Nero en dus hoopte ik dat hij komend weekend zou kunnen verhuizen. Helaas heeft de nieuwe eigenaar slecht nieuws gehad over een kitten wat ze al heeft. Het heeft problemen met het hartje en daaruit voort komen natuurlijk veel zorgen en is het nu niet het juiste moment om een tweede kitten in huis te halen. Dat snap ik helemaal en dus is het geen probleem om Nero niet in huis te nemen.Dat betekend wel dat Nero- het o zo aanhalige, aanhankelijke, ondernemende en ondeugende wildkleur Somali katertje- weer beschikbaar is.
Hij is oud genoeg om te gaan verhuizen en dus hoop ik op korte termijn een nieuw thuis voor hem te vinden. 
Het fokken is nooit saai. Er gebeurt altijd wel weer iets wat je niet verwacht......met als triest dieptepunt het bezoek van de dierenpolitie tussen Kerst en Oud en Nieuw.

Een beledigde kittenkoper dreigde aan de telefoon om me "helemaal zwart te maken" en 3 dagen na die toezegging stond de dierenpolitie op de stoep. Gelukkig was zij heel enthousiast over mijn katten, vond ze alles er keurig uitzien en vermoedde ze al dat iemand ruzie met me had..... Bij dit bezoek hoorde ook nog een telefoontje naar mijn dierenarts om daar te informeren naar mijn fokkers activiteiten en daarover maakte ik me ook geen zorgen. Ze weten hoe ik met mijn dieren om ga en dus bleef het hierbij. Maar de onrust die het veroorzaakte om de politie voor je deur te zien staan kwam wel hard aan. Denk je dat je alles wel hebt mee gemaakt, maar nee....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten