vrijdag 8 januari 2016

Wie weet......??!!

Wie weet is Noes drachtig......
Afgelopen zaterdag was ik bij Astrid en die had 2 nestjes met net geboren kittens. Zooooo schattig!! En jullie snappen het natuurlijk al.......ik werd daar heel hebberig van......ik wil ook weer zulk klein geluk in huis.
Noes was al krols en dus aarzelde ik niet; Ik heb Olle in de poezenkamer gezet en Noes bij Beer in de katerkamer. Beer is natuurlijk nog jong- 7 maanden- en dus ben ik niet zeker of hij al kan dekken. Ook is het de eerste keer voor Noes dus zij is ook geen ervaren vrouw die Beer even zal verleiden. Maar ach......ik dacht:,,ik probeer het gewoon"want ik wil ook weer meemaken dat er hier een nestje wordt geboren.

Natuurlijk is het hier in huis nog steeds wat onrustig door de ziekte van Lex en de
onvoorspelbaarheid daar om heen, maar.....ik word altijd zo blij van kittens. En dat kan ik ook wel gebruiken. Tegen de tijd dat er een nestje wordt geboren is het alweer tegen het voorjaar aan en worden de dagen weer langer en dat doet me altijd goed. Ik heb de neerslachtigheid in het najaar weer overwonnen en dan begint het natuurlijk gelijk te kriebelen om plannen te maken. En als de kater dan ook nog zo makkelijk te bereiken is, dan wordt de verleiding voor mij-te- groot!

Natuurlijk is het de grote vraag of Noes ook echt drachtig is. Dat zal duidelijk zijn over een week of 2 als ik kan zien of haar tepeltjes roze zijn óf als ze al eerder krols zou worden. Dat moeten we dus afwachten maar mocht ze niet drachtig zijn- waar ik sterk rekening mee hou- dan mag ze bij de volgende krolsheid gewoon weer bij Beer. Het zou leuk zijn als Fiep ook krols is rond die tijd want zij mag dan door Olle worden gedekt. Omdat zowel Fiep als Noes dan voor het eerst moeder worden vind ik het fijn om het samen te plannen zodat ze elkaar kunnen helpen met het verzorgen van de kittens. Daar genieten de moeders zelf ook altijd van en ik heb het altijd heel ontroerend gevonden als ik hier in huis 2 moeders samen voor de kittens zal zorgen.

Wordt vervolgd......


Geen opmerkingen:

Een reactie posten