maandag 10 augustus 2015

Beslissing genomen

Vandaag heb ik ineens de knoop door gehakt.....Fynn wordt gecastreerd!

Ik loop al een poos te twijfelen wat ik met Fynn wil. Nog even heel houden om Noes nog door hem te laten dekken of laten helpen. En vandaag wist ik het ineens....castreren dus. Ik wilde Noes laten dekken als ze 10 maanden is en dat is eind augustus, want ze is best vaak krols. Toch voelt dat niet helemaal lekker en liever probeer ik het nog een poosje uit te stellen. Noes lijkt niet te lijden onder de krolsheden al loopt ze wel heftig te roepen in huis. Als iets niet goed voelt heb ik geleerd om op mijn gevoel te vertrouwen en het niet te doen. Dat Fynn nog heel bleef had als enige reden om Noes nog te laten dekken. Als ik Noes eind augustus zou laten dekken zijn we al weer 2 weken verder, dan 3 weken om af te wachten of Noes drachtig is en dan na de castratie nog 6 weken wachten om zeker te weten dat hij niet meer kan dekken. Dat is een heel lange tijd.
Ook speelt mee dat Fynn nu niet bij de 3 jongedames kan en dat wordt onhandig met het oog op het nestje van Suus wat toch ook nog lekker in de huiskamer moet kunnen spelen.
Alles wordt een stuk makkelijker als Fynn gecastreerd is en niet meer piest én als hij geen poezen meer kan dekken.

Ook kan de verbouwing van de kattenkamer pas starten als Fynn is geholpen want anders kan ik hem niet tijdelijk ergens anders hebben omdat hij daar dan gaat piesen. Genoeg redenen dus om morgen de dierenarts te bellen en een afspraak te maken om hem te laten helpen. Fynn heeft geweldige kittens verwekt en zeker ook een flinke bijdrage gedaan aan de Somali bevolking in Nederland en daarbuiten. trots ben ik op deze prachtige en lieve kater en het zal heerlijk zijn om hem lekker weer om ons heen te hebben in de huiskamer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten