dinsdag 30 juni 2015

Het konijnenpension

Het gaat goed met het konijnenpension. De grote vakantie is bijna helemaal vol :-)

Ik moet nu al mensen gaan teleurstellen als ze nog vragen voor hun konijn(en) om in pension te kunnen komen. Ieder jaar ben ik weer benieuwd of het zal gaan lopen en iedere keer denk ik 2 maanden voor de grote vakantie dat het dit jaar toch een beetje tegen valt. Maar dan komen de mailtjes en moet ik flink wat tijd besteden aan plannen in de agenda, terug mailen en blijven tellen of ik niet aan het "overboeken"ben. Het is hier niet- zoals in een hotel- dat een konijn voor een bepaalde tijd opgehaald moet zijn en ook niet dat ze pas mogen komen ná een bepaalde tijd. Heel vaak komt het voor dat mensen op vrijdag willen komen brengen omdat ze op zaterdag op vakantie gaan. Maar.....mensen die op zaterdag terug komen willen hun konijn op zaterdag of op zondag ophalen. Dat is dus iedere keer weer puzzelen en soms moet ik even schuiven met de ruimte. Zitten er 2 konijnen even voor een dag in een enkel hok en komt er dan de volgende dag weer een dubbel hok vrij dan krijgen ze weer de ruimte.
Ik blijf het leuk vinden om het pension te hebben en erin te werken. Mensen vragen mij soms of ik het dan zo leuk vind om poep te ruimen, maar dan hebben ze het niet begrepen ;-) Poep ruimen op zich is niet leuk( al is het buiten aan het werk zijn heerlijk) maar de voldoening zit erin dat de konijnen er na een schoonmaak beurt weer schoon en netjes bij zitten en dat is een goed gevoel.. Zeker ook omdat mensen vaak weer terug komen met hun konijnen en/of cavia en dat geeft aan dat ze tevreden zijn, en daar doe ik het voor.
Dit jaar is het alweer 5 jaar geleden dat ik startte met het pension en de naamsbekendheid is heel snel gegaan. Ik adverteer op Marktplaats, heb een eigen website én de mond op mond reclame maken dat ik kan zeggen dat het pension een groot succes is. Er zijn ook gasten die al die jaren al bij ons in het pension komen logeren en daar ben ik trots op.
Natuurlijk is het ook fijn dat Lex mij waarneemt wanneer nodig want als ik ziek ben of ik moet werken dan weet ik dat alles netjes door loopt zoals altijd!
Dit jaar heb ik onbetaald verlof van half juli t/m half september, dus heerlijk de tijd om in het pension te werken. Ik hoef niet te denken dat ik nog moet werken wanneer mensen hun konijn willen komen brengen en dat werkt heel ontspannen. Het is me vorig jaar zo goed bevallen dat ik er dit jaar ook weer voor heb gekozen om de zomer lekker vrij te zijn. Is dat geen luxe?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten