zondag 28 juni 2015

Nog een weekje

Nog een weekje wachten en dan krijgt onze kleine Zaza( 11 weken) alweer een broertje of zusje. Ik denk niet dat het meer kittens zijn want Suus is zeker niet dikker dan toen ze Zaza verwachtte en dus gok ik op 1 kitten.

Zaza heb ik bij Suus weg gehaald vanwege het Giardia verhaal. Ik wilde de jonge poezen dames allemaal hier hebben zodat ze niet bij Fynn in de kattenkamer zijn. Bij hem heb ik de Giardia opgemerkt door zijn diarree en dus wil ik geen kans lopen op een evt besmetting door hem. Alle poezen én de honden zijn ontwormd, de kattenbakken zijn met chloor schoon gemaakt en ik heb van alles gewassen. Ik hoop dat de besmetting hiermee onder controle is. Ik overweeg nog een ontworming met hetzelfde middel maar misschien moet ik dat niet te snel achter elkaar doen. Het is volgens mij best een heftig middel.
Suus moet natuurlijk nog wel want zij mag pas als ze is bevallen en dan doe ik Fynn zowiezo ook nog een keer. Daar gaat het hele protocol van kattenbakken ed nog een keer van start.

Suus is over 5 dagen uitgeteld en dat wordt weer een keizersnede. De vorige keer is heel goed gegaan en ik heb me erover verbaasd hoe snel ze herstelde. Ze begon bijna gelijk weer met zogen en van last van de wond heb ik niets gemerkt. Dat is beter dan het moeilijke bevallen wat ze daarvoor deed en het risico van de nageboortes die bleven zitten. Suus bevalt altijd op de uitgerekende dag, dus ik ga er van uit dat we vrijdag naar de dierenarts mogen met haar. Wat zal dat weer spannend zijn. Hoewel ik uit ga van 1 kitten hoop ik toch stiekem op 2. Dat is voor de kittens zelf ook zo veel leuker. In het nest hebben ze dan al een maatje om tegen aan te kruipen en ook is het minder saai in de doos als ze wat groter worden. Lekker spelen met een broertje of zusje is dan erg leuk.
Zaza en Floor
Zaza heeft de schade wel ingehaald hoor want ze is echt maatjes met Floortje Deze twee dames kunnen enorm stoeien waarbij Zaza altijd het initiatief neemt. Zij is een echt Abessijn en heeft veel energie. Floor is meer een Somali en iets meer bescheiden. Samen hebben de dames een hoop lol.

Fiep en Noes
Ook Noes en Fiep zijn een echt setje. Als er wordt gespeeld door deze twee dames dan is het met elkaar en dan ligt het initiatief bij Fiep. Het zijn de blauwe dames die de grote spelers zijn. Tegelijkertijd zijn het ook de grootste knuffels. Je kunt niet zitten of Fiep en/of Zaza komen op schoot. Eerst een robbertje vechten met je handen en dan lekker slapen. Zo gezellig!
Noes en Floor zijn wat dat betreft in alles wat meer bescheiden al zijn zij ook graag dicht bij ons in de buurt. Het laat precies zien wat wij het verschil vinden tussen de Abessijn en de Somali; de Somali is in alles net een graadje rustiger, maar......wij genieten van de combinatie van de 4 dametjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten